Hyvää Asiakkaan Päivää

Kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää, Customer Experience Dayta, vietetään jo neljättä kertaa ympäri maailmaa. Juhlimme yrityksiä, yhteisöjä ja työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen. Suomen päätapahtuman teemana on tänä vuonna ’Asiakkuuskokemus organisaatiokulttuurin osaksi’.

Olemme syksyn mittaan haastatelleet esimerkkiyrityksiä, jotka ovat halunneet kertoa omasta työstään tämän tavoitteen eteen ja jakaa matkan varrella saamiaan oppeja. Tähän mennessä olemme esitelleet mm. Alkon, Fortumin, Marimekon, Mehiläisen, Santanderin ja TeliaSoneran määrätietoista työtä organisaatiokulttuurin kehittämiseksi matkalla asiakkaat joka askeleella huomioivaksi toiminnaksi.

Nämä organisaatiot ovat varsin eri tasoilla asiakkuuskokemuksen johtamisessa ja edustavat eri toimialoja. Siksi niistä on jokaisen helppo löytää ajatuksia omaan toimintaansa. Julkaisemme lisää eri yritysten kertomuksia vielä CX –päivän jälkeen. Tarinoista kannattaa ottaa parhaat opit käyttöön heti, koska muutos vie aikaa.

Onnittelemme Suomen parhaasta asiakasteosta vastaavaa tahoa ja
Suomen edistyksellisimpiä asiakaskokemusjohtajia

Jaamme tänään Suomen paras asiakasteko –palkinnon CX-ammattilaisten tekemien ehdotusten pohjalta. Palkinto annetaan suomalaisyrityksen vaikuttajalle, joka on auttanut erityisesti unohtumattomien asiakkuuskokemusten aikaansaamisessa erilaisissa asiakaskohtaamisissa. Ehdokkaana voi olla asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilainen yrityksen sisällä tai ulkopuolinen asiantuntija, rooliin ja organisaatiohierarkiaan katsomatta.

Selvitimme myös tänä vuonna jo tutuksi tulleeseen tapaan asiakkuuskokemusten johtamisen nykytilaa. Selvityksessä suomalaisyritykset ja –yhteisöt arvioivat omaa osaamistaan asiakkuuskokemuksen johtamisen eri osa-alueilla. Pisteytyksessä ei arvioida asiakkaan mielipidettä onnistumisesta asiakaskohtaamisissa. Palkitsemme tutkimuksen menestyjäyritykset CX Dayn juhlagaalassamme.

Tulokset antavat rohkeutta jatkaa polulla eteenpäin. Suurin osa vastaajista kokee, että asiakkuuskokemusten johtamiseen tehdyillä panostuksilla on ollut positiivinen vaikutus tulokseen, mikä kannustaa niitä kasvattamaan panostuksiaan.

Saimme tällä kertaa myös ensimmäisen visionääritasolle yltävän yrityksen. Lisäksi kypsyystasojen välillä näkyy paljon positiivista liikehdintää, kun iso osa vastaajayrityksistä nousee toiseksi ylimpään osaamisluokkaan. Suurimpana esteenä vastaajat näkevät asiakkuuskokemusstrategian puuttumisen. Organisaatiot keskittyvät nyt asiakaskeskeisen yrityskulttuurin vahvistamiseen ja työntekijöiden sitouttamiseen. Ei siis ole sattumaa, että nämä teemat  puhuttavat myös juhlapäivässämme.

Sirte Pihlaja on Suomen ensimmäisen asiakkuuskokemusten suunnittelutoimiston, Shiruten toimitusjohtaja ja kansainvälisen Customer Experience -ammattilaisverkoston (CXPA) toiminnanjohtaja Suomessa. Shirutessa Sirte parantaa asiakasyritystensä tarjoamia asiakkuuskokemuksia luovin keinoin – silloin kun ei ole auttamassa omia asiakkaitaan lunastamaan palvelulupauksiaan.

 

Kiinnostuitko?

Haluatko kuulla, miten pääset mukaan CXPA Finlandin tiimiin tai yhteistyökumppaniksemme? Kysy meiltä lisää!

 

Lisätietoja:

Toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja, puh. (050) 5700 190


Tule tapahtumiimme

Tutustu CX-yhteisöömme ja tilaa uutiskirjeemme!