Ajatuksia asiakkuuskokemusten johtamisesta

Blogissamme alan asiantuntijat pohtivat asiakkuuskokemusten ydinkysymyksiä ja kertovat tapahtumistamme. Kasvata ymmärrystäsi ja osallistu itsekin ajatustenvaihtoon!

2017

  • Ten lessons to succeed with CEM now, rather than wait for the Next Big Thing (Part 1)

    Shaun Smith, Founder, Smith+co, 27.03.2017

    Mitä tulee Customer Experience Managementin jälkeen? Lue artikkelisarjastamme Shaun Smithin 10 neuvoa, joiden avulla muutat asiakaskokemuspuheet teoiksi. Lue lisää >

  • Asiakkuuskokemus ohittaa hinnan ja tuotteen

    Pirkko Jokinen, Senior Advisor, Co-Founder, Inspiratio Oy, 27.02.2017

    Koska suuri osa yrityksistä tulee kilpailemaan asiakkuuskokemuksella, selviävät voittajina ne, jotka ottavat asiakaskokemuksen tosissaan ja haluavat vahvistaa asiakasuskollisuutta, kasvaa entisestään ja erottua kilpailijoista.
 Kaikki lähtee asiakasymmärryksestä, asiakkaiden tuntemisesta. Lue lisää >

  • Penni paremmasta asiakasajattelusta!

    Sirte Pihlaja, CEO, Customer Experience Optimiser, Shirute, 10.01.2017

    Organisaation kulttuuri on se tekijä, joka joko mahdollistaa kasvun ja kehittymisen tai on syynä silloin, kun asiakkaasi valitsee kilpailijan. Oletko viime aikoina miettinyt, miten yrityksesi kohtelee asiakkaitaan? Tai miten sen pitäisi? Lue lisää >

  • How do you DO your purpose?

    Shaun Smith, Founder, Smith+co, 09.01.2017

    On tärkeää, että organisaatiolla on tarkoitus. Vähintään yhtä tärkeää on, että tätä merkitystä toteutetaan kaikissa vuorovaikutustilanteissa, joissa henkilöstö ja asiakkaat ovat tekemisissä brändin kanssa. Monien johtajien haasteena onkin nyt se, miten hyvät aikeet viedään käytännön tasolle. Lue lisää >

2016

  • Miten sinustakin tulee asiakaskokemuksen mestari?

    Sirte Pihlaja, CEO, Customer Experience Optimiser, Shirute, 23.12.2016

    Ajatellaan, että mittaaminen itsessään auttaisi muutoksen viemisessä eteenpäin. Mittarien seuranta voi auttaa toimimaan oikeaan suuntaan. Metriikkojen tuijottaminen harhauttaa kuitenkin tekemään muuta kuin mitä pitäisi oikeasti tapahtua: organisaatiomuutos. Lue lisää >

  • Olisiko sinunkin jo aika ajatella isosti?

    Sirte Pihlaja, CEO, Customer Experience Optimiser, Shirute, 20.12.2016

    Matkalla maailman parhaaksi tarvitaan rajaton luottamus ja usko omiin ideoihin, hyvät verkostoitumistaidot ja kyky nähdä horisonttia pidemmälle. On tärkeää ymmärtää, mitä asiakkaat haluavat ja mikä heitä kiinnostaa aidosti. Todellisten hittituotteiden luominen edellyttää lisäksi pettämätöntä bisnesvainua, mutta ennen kaikkea rohkeutta ajatella isosti kuten Peter Vesterbacka. Lue lisää >

  • Unohtumaton asiakaskokemus – ”Onko sulta tippunut kassista musta avokas?”

    Kirsi Linsuri-Sipilä, Vaisala, 29.11.2016

    Kun tavoitteena on unohtumaton asiakaskokemus, se voi toteutua niin isomman kuin pienemmän ostoksen kautta. Onnistuneilla asiakaskokemuksilla on yhteisiä nimittäjiä: työntekijöiden ilo ja ylpeys omasta työstään. He näyttävät nauttivan työstään ja välittävät ilonsa myös asiakkailleen. Lue lisää >

  • Uskallatko tavoitella isojen poikien liigaa?

    Antti Harjuoja, Culture Desiger, Milestone, 22.11.2016

    Jos haluat maailman parhaaksi alallasi, sinun pitää hakeutua ”pelaamaan” parhaita vastaan. Kun uskaltaa asettaa riman riittävän korkealle, pääsee todennäköisesti korkeammalle ja pidemmälle kuin kotimarkkinoilla. Ja matkalla parhaaksi on mahtava tilaisuus oppia vastaan tulevilta huippulahjakkuuksilta! Lue lisää >

  • Näin tehdään Saara Aallot

    Laura Sorva, CEO, Mezuria, 21.11.2016

    Saara Aalto on näyttänyt mallia, miten päivitetään perspektiiviä, jos menestys antaa kovasti odottaa itseään. Sen sijaan, että hän olisi muuttanut ajatuksen omasta tekemisestään, hän päätti päivittää estradinsa ja säilyttää uskon itseensä. Saara Aallon sadonkorjuu opettaa: ei ole häpeä katsoa mallia ja ottaa oppia maailmalta. Se on ainoa tapa tulla parhaiden rinnalle ja mennä ohi. Lue lisää >

  • Kadonneen arvon metsästys

    Kalle Ruuskanen, Flow, 14.11.2016

    Poikkeukselliset menestystarinat ja sankariteot niiden takana syntyvät yhteisöissä, joissa vallitsee filosofia asiakkaan odotusten ylittämisestä – ei täyttämisestä. Kun seuraavaksi mietit palveluitanne ja tuotteitanne, arvioi, missä kohdin asiakkaan kokemaa arvoketjua voitte mieluimmin ylittää kuin täyttää asiakkaan odotukset. Vasta odotusten ylittäminen – pienikin - synnyttää tarpeen osallistaa toiset kokemaansa. Lue lisää >

  • Mitä jos kokeilisit tehdä asiat eri tavalla?

    Noora Lindholm, KONE, 08.11.2016

    Monet yritykset panostavat asiakaskokemuksen kehittämiseen ja johtamiseen erottautuakseen asiakkaiden silmissä kilpailulta. Jos kaikki tekevät kuitenkin asiat samalla tavalla, niin erottuvatko yritykset kuitenkaan toisistaan? CXPA Finlandin järjestämässä ensimmäisessä Meet Up-tapahtumassa näistä asioista keskusteltiin ja jaettiin vinkkejä mm. kokemuksellisiin ja luoviin menetelmiin, joilla asiakaskokemustakin voi kehittää ja johtaa. Lue lisää >

  • Uskallatko luvata…mitään?

    Antti Harjuoja, Gizlo, 07.11.2016

    Jos tuotteita ja palveluita, palvelukulttuuria, asiakaskokemusta jne. voidaan kehittää asiakaslähtöisesti, voisiko asiakaslähtöisyys olla avain myös hyvään tavoiteasetantaan? Mikä onkaan tavoitteen tarkoitus? Rohkea lupaus asiakkaalle ja siitä johdetut tavoitteet tekemiselle ovat tekemisen ja johtamisen näkökulmasta sekä relevantteja, että aidosti motivoivia. Lue lisää >

  • Kulttuurimuutoksen onnistumiseen tarvitaan oikeaa asennetta ja uusia keinoja

    Laura Sorva, Mezuria, 03.11.2016

    Asiakkuuskokemuksesta arkikielellä, käytännön esimerkein ja raikastavasti omanapaisia ajatuksia pöllyttäen. Sitä oli CXPA:n kansainvälinen asiakkuuskokemuksen päivä tänä vuonna. Customer Experience Dayssä tehtiin myös hyvää työtä näkyväksi ja annettiin tunnustusta asiakaslähtöisille ammattilaisille. Lue lisää >

  • Tosissaan leikitty leikki on oivaltavaa!

    Heli Vainio, Shopping Center Manager, Kamppi, 01.11.2016

    Nopeus on tätä aikaa ja nopeaa oli legoilla tekeminen. Välillä sormet eivät pysyneet ideoiden tahdissa tai ideat sormien! Oli kuin meitä olisi ollut kaksi miettimässä - oma pää ja omat kädet. Lopputulokset olivat oivaltavia, mutta parasta oli kuulla ja nähdä, mitä työkaverit rakensivat ja kertoivat omista töistään. Lue lisää >

  • Asiakasymmärryksestä vaikuttavuuteen

    Pirkko Jokinen, Senior Advisor, Co-Founder, Inspiratio Oy, 17.10.2016

    Yritykset eivät pysty toimittamaan sitä mitä lupaavat. Ei haluta ymmärtää asiakkaan toimintaa, vaan lähdetään omista lähtökohdista, sen sijaan että ehdotettaisiin parempia ratkaisuja. Auttamalla asiakkaitasi saavuttamaan omat tavoitteensa edistät hyvää asiakkuuskokemusta ja yrityksesi tai yhteisösi tavoitteiden saavuttamista. Lue lisää >

  • Millainen on älykäs asiakaskohtaaminen?

    Juhana Tormilainen, Customer & Partner Experience Lead, Microsoft, 10.10.2016

    Asiakas on kuningas, henkilökunta kuninkaampi. Onnellistakaa toisianne ja teette asiakkaatkin onnellisiksi. Teknologia toimii väsymättä, mutta ihminen asiakaskokemuksen luojana on korvaamaton. Muista siis hymy, synnytä saumattomasti kanavasta toiseen siirtyviä hyviä kohtaamisia ja tarjoa työntekijöille yhteinen näkymä niihin. Lue lisää >

  • Asiakkuuskokemus organisaatiokulttuurin osaksi

    Sirte Pihlaja, Shirute, 04.10.2016

    Olemme esitelleet sivustollamme syksyn aikana esimerkkiyritysten tarinoita siitä, miten ne ovat kehittäneet omaa toimintaansa asiakasajattelun tuomiseksi toiminnan keskiöön. Tavoitteena on jakaa kokemuksia ja oppeja, jotta muut osaisivat toimia ketterämmin ja välttää pahimmat sudenkuopat - tai ainakin varautua niihin. Lue lisää >

  • Hyvää Asiakkaan Päivää

    Sirte Pihlaja, Shirute, 04.10.2016

    Hyvää Asiakkaan Päivää! Tänään juhlimme jo neljättä vuotta Customer Experience Day -tapahtumaa. Tilaisuudessa asiakkuuskokemusten ammattilaiset kokoontuvat kuulemaan maailman ja Suomen kärkinimien näkemyksiä asiakkuuskokemusten kehittämisestä. Juhlagaalan teemana on ’Asiakkuuskokemus osaksi organisaatiokulttuuria’. Palkitsemme myös vuoden parhaan asiakasteon. Lue lisää >

  • Mehiläinen valitsi kokemukselliset menetelmät kulttuurimuutokseen

    Sirte Pihlaja, Shirute, 16.09.2016

    Kun Mehiläinen linjasi asiakaskokemuksen erottavana tekijänä strategiansa lähtökohdaksi, todettiin että tavassa edistää muutosta pitäisi myös olla jotain erottuvaa. Ylin johto ymmärsi, ettei parempaa asiakaskokemusta voi lähteä kehittämään samoilla menetelmillä kuin muutkin yritykset. Lue lisää >

  • Asiakaskokemus ei ole vain kuluttajaliiketoiminnan ilmiö

    Jaakko Männistö, Founder, CEO, 12.09.2016

    Reaaliaikainen reagointikyky ja helppokäyttöiset sovellukset päivittäisissä askareissa asettavat suuria paineita B2B-palveluille. Nopeus ja helppous sekä hyvä kokonaiskokemus ovat siirtyneet odotuksiin myös B2B-markkinassa. Vaikka B2B-asiakaskokemusten uudistaminen voi olla huomattavasti vaikeampaa, ovat periaatteet silti samat. Lue lisää >

  • Vahva asiakasfokus nopeuttaa laajaa CX-transformaatiota Alkossa

    Sirte Pihlaja, Shirute, 09.09.2016

    Alkossa asiakasajattelun jalkauttamiseen tuo erityistä haastetta myymäläverkoston laajuus. Siksi lähiesimiehen rooli ja Alkon yhteisten, omien toimintatapojen merkitys korostuvat henkilöstön sitouttamisessa asiakaskokemuksen kehittämiseen. Asiakasymmärryksen on nyt Alkossa aivan eri asemassa kuin aiemmin: siltä odotetaan todella paljon. Mittaristoa eri palvelukanaviin liittyen kehitetään jatkuvasti. Lue lisää >

  • Asiakkaan ääni yrityskulttuurin osana auttaa menestymään

    Sirte Pihlaja, Shirute, 06.09.2016

    Yritysten tulee osata kuunnella asiakkaitaan tehokkaasti, hyödyntää automatisoituja työnkulkuja ja tehdä asiakkaan äänestä yrityskulttuurin osa voidakseen vastata markkinoiden tarpeisiin nopeammin kuin kilpailijansa. Visionääriyrityksissä asiakaskuuntelu on jalkautettu koko organisaation laajuiseksi hankkeeksi ja toimintamalliksi, johon työntekijät ovat sitoutuneet. Joko sinun yrityksessäsi kuuluu asiakkaan ääni? Lue lisää >

  • Marimekolla pysyvä muutos asiakasajattelussa saadaan aikaan myymälätasolla

    Sirte Pihlaja, Shirute, 02.09.2016

    Kun ’Art of Selling’ -konsepti lanseerattiin Marimekolla, päätavoitteena ei ollut muuttaa asiakkaan kohtaamismallia, vaan saada pysyvä muutos aikaiseksi tekemiseen. Koulutuksesta vastaavat Marimekon omat myyjät myymälöissä. Lue lisää >

  • Parempaa asiakasajattelua – Miten rakennat erottuvan asiakaskokemuksen?

    Sirte Pihlaja, Shirute, 31.08.2016

    Asiakaskokemuksen kehittäminen ei ole rakettitiedettä, mutta se on taitolaji. Kyse on ihmisen perimmäisiin tunteisiin vaikuttamisesta. Kun johto on ymmärtänyt, että asiakaskokemuksella on merkitystä yrityksen tulokseen ja kannattavuuteen, aletaan usein kuitenkin hoppuilla. Jopa 80% transformaatiohankkeista menee pieleen. Miten rakennat erottuvan asiakaskokemuksen onnistuneesti? Lue lisää >

  • Fortum: Miten asiakas saadaan keskiöön – aidosti?

    Sirte Pihlaja, Shirute, 26.08.2016

    Fortumissa CX-tietoisuutta tuotiin koko organisaatioon kampanjoimalla voimakkaasti asian puolesta. Nyt yrityksessä ollaan siirtymässä seuraavalle tasolle, kun asiakas on nostettu myös strategian keskiöön. Tarkastelukulmassa korostuvat toiminnan organisoiminen ja resursointi. Lue lisää >

  • Kesäjuhlien osallistujakokemus oli juuri sellainen kuin asiakaskokemuksen pitää olla: Täydellinen!

    Lena Halén, Contenta, 23.08.2016

    Kesäjuhlan teemana oli hyvinvointi ja asiakaskokemus wellness-alalla. Juhlan jännittävin osa olivat Asiakkuuskokemuksen johtaminen Suomessa –palkinnot. Loppuilllasta tunsin itseni todella hemmotelluksi siemaillessani proseccoa uskomattomassa auringonpaisteessa merenrannalla. Lue lisää >

  • TeliaSonera hyödyntää automatisointia CX-kulttuurin edistämiseen

    Sirte Pihlaja, Shirute, 19.08.2016

    TeliaSoneran asiakaskokemuskulttuuria on rakennettu jo pitkään ja toiminta on hyvin edistynyttä. Nykyisin palkitsemisessa on otettu myös asiakaskokemusmittarit mukaan. Asiakaspalaute on kaikkien avoimesti saatavilla ja sitä jaellaan automatisoidusti sekä analysoiden. Lue lisää >

  • Voiko asiakaskokemusta oikeasti johtaa?

    Juhana Tormilainen, Customer & Partner Experience Lead, Microsoft, 15.08.2016

    Näin toimitusjohtajamme haastoi minua lounaspöydässä eräänä kauniina alkukesän päivänä. Tuo kysymys mielessäni suuntasin lomamatkalle läpi kesäisen Suomen. Kesäisissä asiakaskohtaamisissa tapahtui asioita, joita tuskin kukaan oli suunnitellut tapahtuvaksi juuri näin. Lue lisää >

  • Santanderissa Ambassadorit toimivat asiakaskokemuksen sisäisinä lähettiläinä

    Sirte Pihlaja, Shirute, 09.08.2016

    Santanderin Ambassadors-ryhmä palkittiin Suomen parhaana asiakastekona Customer Experience –päivässä viime syksynä. Eri osastojen työntekijöistä koostuvan ryhmän tavoitteena on muuttaa organisaation mindset tuotelähtöisestä ajattelusta asiakkuuskokemusajatteluun. Lue lisää >

  • Erinomaisen asiakaskokemuksen salainen ainesosa?

    Antti Harjuoja, Gizlo, 10.06.2016

    Merkittävin yksittäinen tekijä asiakkaan kokemuksessa on asiakkaan odotukset palvelukokemuksesta etukäteen!
    Jos odotan erinomaista ja saan keskinkertaista on kokemukseni huono. Mutta jos en odota paljoa, voi keskinkertainen kokemus tuntua hyvältä. Eikö vain? Lue lisää >

  • 3 moottoria, joilla CX saa siivet

    Sirte Pihlaja, Shirute, 02.05.2016

    Sain kunnian tulla palkituksi CXPA Extra Mile Awardilla elämäntyöstäni asiakaskokemusosaamisen levittämiseksi. Palkinto kuuluu kuitenkin mielestäni kaikille niille ihmisille, joiden ansiosta CX-tapahtumamme ovat olleet niin lennokkaita: CX-yleisöllemme Suomessa. Mutta miksi Customer Experience ja CXPA kiinnostavat nyt niin monia? Suosioon liittyy kolme menestystekijää. Lue lisää >

  • Ylivoimainen asiakaskokemus – ja miten se tehdään täydellä sydämellä

    Sirte Pihlaja, Shirute, 21.04.2016

    Pitäisi olla päivänselvää, että asiakkuuskokemukset ovat aivan liiketoiminnan kehittämisen ytimessä. Ne eivät ole ”vain operatiivisen toiminnan asia”, vaan onnistumisten taustalla tulee aina olla hyvinkin strategisia päätöksiä. Tähän tarvitaan asiakasymmärrystä, suunnitelmallisuutta sekä johdonmukaista ja pitkäjänteistä asiakasosaamisen jakamista. Asiakkuuskokemusten onnistunut kehittäminen lähtee aina sydämestä. Lue lisää >

  • Maalaatko homeista taloa?

    Kalle Ek, Gizlo, 13.04.2016

    Liian usein asiakaskokemuksen kehittämisessä keskitytään vain yksityiskohtiin. Puhutaan paljon niistä pienistä asioista, jotka tuottavat asiakkaalle vaivattoman ja onnistuneen asiakaskokemuksen, jossa myös positiivinen tunne välittyy. Jos ydin pitää uudistaa, yksityiskohtien parantaminen on yhtä hyödyllistä kuin homeisen talon uudelleenmaalaus. Lue lisää >

  • Elisa, Veikkaus ja Kela matkalla kohti parempaa asiakaskokemusta

    Jussi Rämänen, User Intelligence, 12.04.2016

    Organisaatioiden on kyettävä vastaamaan asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Tämä onnistuu vain, jos asiakaskokemus on ylimmän johdon agendalla. Myös kulttuurin muutos on keskeisessä asemassa asiakaslähtöistä toimintaa kehitettäessä. Yritys saa parhaat tehot irti asiakastarpeet kohtaavasta palvelusta silloin, kun markkinointia pystytään automatisoimaan. Lue lisää >

  • Tulevaisuudessa data ohjaa mielipidettä, ei toisinpäin

    Lasse Nordlund, Elisa, 07.04.2016

    Hyvä asiakaskokemus syntyy, kun tunnet kohderyhmäsi, tiedät missä kanavissa he liikkuvat, tuotat relevanttia sisältöä oikeaan aikaan ja sisällöllä, joka puhuttelee heitä. Kun olet edelläkävijä muutoksessa, voit itse määrätä suunnan. Lue lisää >

  • Asiakkaita kuullaan, mutta kuunnellaanko heitä?

    Sirte Pihlaja, Shirute, 15.03.2016

    Yritysten tulee osata kuunnella asiakkaitaan tehokkaasti, hyödyntää automatisoituja työnkulkuja ja tehdä asiakkaan äänestä yrityskulttuurin osa voidakseen vastata markkinoiden tarpeisiin nopeammin kuin kilpailijansa. Asiakkaan ääni yrityskulttuurin osana auttaa menestymään ja erottautumaan kilpailussa. Lue lisää >

  • Asiakaslähtöisyyttä omilla ehdoilla?

    Antti Harjuoja, Gizlo, 15.03.2016

    Oletko asiakaslähtöinen, jos pakotat asiakkaasi yrityksesi lähtökohdista muotoiltuun asiakaspalauteprosessiin? Lue lisää >

2015

  • Ihmisen aikakaudella asiakkuuskokemus tuo kilpailuetua

    Eija Sinisalo, CXPA Finland, 15.10.2015

    Kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää vietettiin nyt kolmatta kertaa ja miellyttävät puitteet CXPA Finlandin juhlaseminaarille tarjosi isäntänä toiminut Fortum. Juhlagaalan puheenvuoroissa korostuivat erityisesti organisaatiokulttuurin, myyjän ja asiakaskuuntelun merkitys, kun rakennettaan asiakkuuskokemuksella kilpailuetua.
    Lue lisää >

  • 5 vinkkiä joiden avulla otat asiakkaasi aidosti haltuun

    Sirte Pihlaja, Shirute, 12.10.2015

    Asiakkuuskokemuksien merkityksen korostamisen ei tulisi rajoittua yhteen juhlapäivään vuodessa. Yritysten ja yhteisöjen täytyy huomioida asiakkaansa toiminnassaan jatkuvasti. Mistä 5 asiasta kannattaa ainakin pitää huoli? Lue lisää >

  • CXPA Finlandin kesäjuhlat User Intelligencellä

    Janne Lohvansuu, User Intelligence, 17.06.2015

    CXPA Finlandin kesäjuhlat järjestettiin keskiviikkona 10.06 UI:n kesäisellä sisäpihalla. Tapahtumassa esiteltiin asikaskokemusta (CX) eri näkökulmista ja kuultiin mielenkiintoisia case-esimerkkejä! Siirry lukemaan Storify >

  • Digitalisaatio vai digitalisoituminen?

    Vesa Ilmarinen, Katalysti, 15.06.2015

    Mediassa ja jopa hallitusohjelmassa puhutaan digitalisaatiosta. Mutta mitä on digitalisaatio? Ja miten digitalisaatio eroaa digitalisoitumisesta? Ei bisnes tietenkään termien määrittelyitä tarvitse, mutta on varmasti syitä, miksi digitalisaatio-termi on noussut esille viimeisen parin vuoden aikana. Lue lisää >

  • Asiakkuuskokemus räjäyttää markkinat

    Sirte Pihlaja, Shirute, 08.06.2015

    Vuoteen 2020 mennessä asiakkuuskokemus tulee ohittamaan hinnan ja tuotteen ominaisuudet valintakriteerinä. Onko yrityksesi tuolloin enää mukana kisassa? Tiedätkö, mitkä ovat kolme keinoa menestykseen asiakkaan aikakaudella? Siirry lukemaan blogiartikkeli >

  • Lukeeko käyntikortissasi sana asiakas?

    Santeri Everi, Experq, 02.06.2015

    Tänä vuonna Customer Experience Worldin pääteemana oli tuoda esille sitä, mitä yritysten tulisi tehdä tarjotakseen asiakkailleen palvelua, jota nämä odottavat, jotta ne lisäisivät myyntiään ja työntekijöidensä motivaatiota. Alan vuosittainen huipputapahtuma järjestettiin Lontoossa toukokuun lopussa. Siirry lukemaan blogiartikkeli >

  • Why making your apps accessible is just the right thing to do

    Ilkka Pirttimaa, Blindsquare/MIPsoft, 21.05.2015

    World Health Organization arvioi, että maailmassa on 285 miljoonaa näkövammaista, joista 39 miljoonaa on sokeita. Heistä 82% on 50-vuotiaita tai vanhempia. Esteettömien sovellusten kehittäminen on tärkeää, jotta yhteiskunnassamme jokainen voi elää ja toimia itsenäisesti niin pitkään kuin mahdollista. Siirry lukemaan blogiartikkeli >

  • CXPA Finlandin ja MoMon toukokuun tapaamisessa kärkenä teollinen internet

    Eija Sinisalo, CXPA Finland, 20.05.2015

    CXPA Finlandin, MobileMondayn ja Sanomien toukokuun tapahtumassa teemana oli esineiden internet (IoT) ja pelillistäminen. Kuulimme, mitä 4000 kehittäjää ajattelee IoT:sta sekä miten perinteinen suomalaisyritys KONE on etujoukoissa valjastamassa IoT:n mahdollisuuksia liiketoimintansa edistämiseen. Lue lisää >

  • Digitaalinen myymäläapulainen auttaa asiakkaita ostamaan ja viihtymään pidempään

    Sirte Pihlaja, Shirute, 04.05.2015

    Markkinoinnin kannalta Internet of Things tarkoittaa, että asiakaskohtaamisiin saadaan lisää älyä. Kun reaaliaikaiseen markkinointiin yhdistetään asiakaskuuntelu eli oikea-aikainen ja aito asiakkaiden kokemusten kysely ja kuunteleminen, yritys valloittaa asiakkaidensa sydämet. Siirry lukemaan blogiartikkeli >

  • Markkinoi mobiilissa tai kuole

    Sirte Pihlaja, Shirute, 26.03.2015

    Markkinointi-investoinnit kohdistuvat maailmalla yhä useammin mobiilikanavaan. Mobiiimarkkinointi on aiempaa vaikuttavampaa ja tuloksekkaampaa. Olisiko sinunkin yrityksesi aika tarkistaa markkinointistrategiansa? Siirry lukemaan blogiartikkeli >

  • CXPA Finlandin ja Mobile Monday ensitreffeillä Sanomatalossa kansainvälisissä tunnelmissa

    Janne Lohvansuu, User Intelligence, 25.03.2015

    CXPA Finlandin ja MobileMondayn ensitreffeillä liikuttiin kansainvälisissä tunnelmissa. Illan aikana kuultiin tuoreimmat kuulumiset Mobile World Congressista ja avattiin mobiiliapplikaatioiden kehittämistä sekä teollista/esineiden internetiä. Lue lisää >

  • Mitä jos tietäisit kuulijasi ajatukset reaaliajassa?

    Santeri Everi, Experq, 24.03.2015

    Pyysimme yleisöä äänestämään reaaliajassa puheenvuorojen sisällöistä. Kysely tehtiin CXPA Finlandin ja MobileMondayn yhteistapahtumassa Sanomatalolla 9.3. Lue lisää >

  • Mobile First – miten ajattelutapa on omaksuttu yrityksissä?

    Anna Helminen, User Intelligence, 23.03.2015

    Tiedustelimme, osataanko Mobile First -ajattelua huomioida ja hyödyntää yrityksissä. Haastattelimme vastaajat CXPA Finlandin ja MobileMondayn yhteistapahtumassa Sanomatalolla 9.3. Lue lisää >

  • CXPA Finlandin tammikuun tapaamisessa teemana analytiikka

    Eija Sinisalo, CXPA Finland, 12.02.2015

    CXPA Finlandin tammikuun tapaamisessa pohdittiin, miten asiakastiedon ja analytiikan avulla voitaisiin rakentaa parempia asiakkuuskokemuksia. Kuulimme myös DNA Busineksen kokemuksia sisältömarkkinoinnista: mitä asiakkaiden palvelu oman median voimin vaatii organisaatiolta ja kumppaneilta. Lue lisää >

2014

  • Lisää myyntiä asiakkaita kuuntelemalla

    Sirte Pihlaja, CEO, Shirute, 15.12.2014

    Eikö kassakoneesi kilise niin kuin ennen vanhaan? Siirtyvätkö asiakkaasi kilpailijoille? Ovatko verkkokaupat vieneet viimeisetkin uskolliset kannattajasi? Jos haluat valloittaa asiakkaidesi sydämet, on vain yksi tie onneen. Mittaa todellinen onnistumisesi jokaisessa asiakaskohtaamisessa, äläkä jätä onnistumista vain perstuntuman varaan. Siirry blogiartikkeliin >

  • Lopeta asiakastyytyväisyyden mittaaminen!

    Sirte Pihlaja, CEO, Shirute, 15.12.2014

    Perinteisten asiakastyytyväisyyskyselyjen aika on ohi. Kauan eläköön asiakaskuuntelu! Asiakasymmärrystä tulee mielellään kerätä asiakkaiden koko ostopolun varrelta. Mutta enää ei riitä, että asiakkaiden sydämen sykettä seurataan puoli vuotta tai vuosi kontaktin jälkeen, tai silloin kun yritykselle sattuu parhaiten sopimaan. Tällöin etevinkään myyjä ei enää tekohengitä asiakassuhdetta takaisin eloon. Siirry blogiartikkeliin >

  • CXPA Finland asiakkuuskokemusten asianajajana jo vuoden päivät

    Kirsi Linsuri-Sipilä, CXPA Finland, 08.10.2014

    HSL:n Kutsuplus –joukkoliikennepalvelu palkittiin Suomen Parhaana Asiakastekona. CXPA Finlandin ja Shiruten Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa –selvityksen mukaan toiminta asiakkaiden paremmaksi huomioimiseksi on aiempaa tavoitteellisempaa. Menestyjäyritykset olivat: 1) DNA, 2) TeliaSonera ja 3) Microsoft. Lue lisää >

  • Yrityskulttuuria ei voi kopioida. Se pitää luoda.

    Eija Sinisalo, CXPA Finland, 29.08.2014

    Yritys ei tarvitse kuin yhden strategian, jonka jokainen organisaatiossa pystyy toteuttamaan arjessaan. Kilpailukyvystä täytyy siirtyä kilpailuetuun, josta asiakas on myös valmis maksamaan. Luo siis asiakkaallesi kultaisia hetkiä ja pelillistä kohtaamiset, jotta hän kertoo yrityksestäsi myös ystävilleen! Lue lisää >

  • Hyvinvoivat työntekijät tarjoavat parempia asiakaskokemuksia

    Kirsi Linsuri-Sipilä, CXPA Finland, 09.04.2014

    Asiakastyytyväisyys korreloi yrityksen elinikään. Asiakastalouden aikakaudella jopa 75% nykyisistä yrityksistä kuolee ennen vuotta 2020. Asiakaspalvelun ytimessä tarvitaan innostunutta henkilöstöä. Työntekoon motivoi hyvä henki ja viihtyisyys, innostava ja reilu esimies. Lue lisää >

  • Apple määrittelee ostokokemuksemme uusiksi

    Sirte Pihlaja, CEO, Shirute, 08.03.2014

    Apple, tuo asiakkuuskokemusten uskomaton moniottelija, on kaikessa hiljaisuudessa määrittelemässä ostoskäyttäytymisemme ja –kokemuksemme täysin uusiksi. Samalla yritys tekee niin huimia voittoja, että se vaikuttaa suorastaan painavan rahaa. Siirry blogiartikkeliin >