IHMISEN AIKAKAUDELLA ASIAKKUUSKOKEMUS TUO KILPAILUETUA

Kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää vietettiin tänä vuonna kolmatta kertaa. CXPA Finland järjesti juhlaseminaarin yhteistyössä Fortumin kanssa.

CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja esitteli Asiakkuuskokemuksen johtamisen nykytilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen menestyjäyritykset: ensimmäisen sijan jakoivat Finnair ja TeliaSonera ja kolmanneksi kiri HUS Kuvantaminen. TeliaSoneran Mari Sundell kiteytti onnistumisen avaimet: Asiakkuuskokemus on oikeasti yrityksessä jokaisen asia!

SUOMEN PARAS ASIAKASTEKO 2015 SANTANDERILLE

Asiakkuuskokemuksen ammattilaiset ehdottivat vuoden asiakasteoksi tänä vuonna Santanderin Ambassadors-ryhmää, jonka CXPA Finlandin raati valitsi voittajaksi. Raati myönsi kunniamaininnan lisäksi Nordealle, Tele Finlandille, Tapahtumahotelli Huoneelle ja Woltille.

Tapahtuman avasi Fortumin Matti Saario. Juhlagaalan suosituimmasta puheenvuorosta vastasi Keskon johtaja Lauri Peltola, joka kuvasi juhlayleisölle päivittäistavarakaupan asiakkuuskokemuksen rakentamista. Lisäksi tapahtumassa puhuivat illan isännän edustaja, Fortumin Aki Koskinen,  Elisan Ari Ovaskainen, Jari Jalonen Vintorilta, Alkon Erika Stude, If:n Anne Larnemaa ja SAP Finlandin Tommy Nyholm.

TULEVAN VUODEN TEEMAT PUHUTTIVAT

Illan päätteeksi järjestimme paneelikeskustelun, joka käsitteli juhlapäivän teemaa: Asiakkuuskokemuksella kilpailuetua. Vuoden 2016 asiakkuuskokemuksen agendalle nousivat kokemuksen kehittäminen yhtenäiseksi kaikissa kanavissa (omnichannel), asiakastiedon analysointi asiakasymmärryksen lisäämiseksi ja erilaisten asioiden kokeileminen uusien teknologioiden avulla. Lisäksi panelistit korostivat ihmisen ja empaattisuuden roolia merkityksellisen asiakkuuskokemuksen rakentamisessa.

Juhlat päättyivät networking-tilaisuuteen, jonka aikana osallistujat ehtivät vaihtaa kuulumisia ja näkemyksiään asiakkuuskokemusten johtamisesta. Toivottavasti uusiakin tuttavuuksia syntyi kaikille!