TAPAHTUMASSA MUKANA

IHMISEN AIKAKAUDELLA ASIAKKUUSKOKEMUS TUO KILPAILUETUA

Kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää vietettiin tänä vuonna kolmatta kertaa. CXPA Finland järjesti juhlaseminaarin yhteistyössä Fortumin kanssa.

CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja esitteli Asiakkuuskokemuksen johtamisen nykytilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen menestyjäyritykset: ensimmäisen sijan jakoivat Finnair ja TeliaSonera ja kolmanneksi kiri HUS Kuvantaminen. TeliaSoneran Mari Sundell kiteytti onnistumisen avaimet: Asiakkuuskokemus on oikeasti yrityksessä jokaisen asia!

SUOMEN PARAS ASIAKASTEKO 2015 SANTANDERILLE

Asiakkuuskokemuksen ammattilaiset ehdottivat vuoden asiakasteoksi tänä vuonna Santanderin Ambassadors-ryhmää, jonka CXPA Finlandin raati valitsi voittajaksi. Raati myönsi kunniamaininnan lisäksi Nordealle, Tele Finlandille, Tapahtumahotelli Huoneelle ja Woltille.

Tapahtuman avasi Fortumin Matti Saario. Juhlagaalan suosituimmasta puheenvuorosta vastasi Keskon johtaja Lauri Peltola, joka kuvasi juhlayleisölle päivittäistavarakaupan asiakkuuskokemuksen rakentamista. Lisäksi tapahtumassa puhuivat illan isännän edustaja, Fortumin Aki Koskinen,  Elisan Ari Ovaskainen, Jari Jalonen Vintorilta, Alkon Erika Stude, If:n Anne Larnemaa ja SAP Finlandin Tommy Nyholm.

TULEVAN VUODEN TEEMAT PUHUTTIVAT

Illan päätteeksi järjestimme paneelikeskustelun, joka käsitteli juhlapäivän teemaa: Asiakkuuskokemuksella kilpailuetua. Vuoden 2016 asiakkuuskokemuksen agendalle nousivat kokemuksen kehittäminen yhtenäiseksi kaikissa kanavissa (omnichannel), asiakastiedon analysointi asiakasymmärryksen lisäämiseksi ja erilaisten asioiden kokeileminen uusien teknologioiden avulla. Lisäksi panelistit korostivat ihmisen ja empaattisuuden roolia merkityksellisen asiakkuuskokemuksen rakentamisessa.

Juhlat päättyivät networking-tilaisuuteen, jonka aikana osallistujat ehtivät vaihtaa kuulumisia ja näkemyksiään asiakkuuskokemusten johtamisesta. Toivottavasti uusiakin tuttavuuksia syntyi kaikille!

OHJELMA

Tervetuloa
Matti Saario, VP Customer, Fortum ja
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland

Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa 2015
Sirte Pihlaja, Customer Experience Optimiser, CCXP, Shirute

Asiakaskeskeistä yrityskulttuuria rakentamassa – miten asiakas näkyy Fortumissa?
Aki Koskinen, Head of Customer communications and Brand, Fortum

Digitaalinen murros ja mahdollisuudet asiakaskohtaamisissa
– 
esimerkkejä maailmalta
Ari Ovaskainen, Principal Consultant, Elisa
Video: The New Digital Mindset

Palvele asiakastasi digitaalisesti
Senior Partner, Sales and Marketing Director, Vintor

Suomen Paras Asiakasteko 2015 -palkinto
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland

Jotta kaupassa olisi kiva käydä
Lauri Peltola, Johtaja, KESKO
Video: Jotta kaupassa olisi kiva käydä

Kun pelkkä myymälä ei enää riitä
Erika Stude, Customer Experience Manager, Alko

Asiakas keskiössä
Anne Larnemaa, Customer Community Manager & Digital Project Manager, If

Digitaalisuus ja analytiikan hyödyntäminen liiketoiminnassa – mm. case NHL
Tommy Nyholm, Solution Sales Executive, SAP Finland
Video: SAP and Sports – a Perfect Match
Video: NHL Stats Run Simple with SAP
Video: NFL: Engaging and Retaining NFL Fans

Paneelikeskustelu: Asiakkuuskokemuksella kilpailuetua
vetäjänä Janne Lohvansuu, Managing Director, User Intelligence

TUTUSTU ESITYSMATERIAALEIHIN

Tapahtumaan liittyvät materiaalit saat katsottavaksesi Slideshare-palvelussa.

BLOGI

Julkaisimme CX -päivän yhteydessä tuhdin lukupaketin asiakkuuskokemuksiin liittyvistä teemoista. Tutustu juhlajulkaisuumme.

Lue myös tapahtumaamme liittyvä blogiartikkeli.

Haluatko kuulla 5 vinkkiä joiden avulla otat asiakkaasi aidosti haltuun? Lue tuore blogimme aiheesta.