ASIAKKUUSKOKEMUS OSAKSI ORGANISAATIOKULTTUURIA

Tänä vuonna kansainvälisen asiakkuuskokemuspäivän teemana meillä Suomessa oli ‘Asiakkuuskokemus osaksi organisaatiokulttuuria’. Esiintyjät tarkastelivat aihetta eri näkökulmista ja toivat esille työntekijäkokemuksen merkitystä asiakaskokemukselle. Palkitsimme myös Suomen parhaat asiakaskokemusjohtajat: TeliaSoneran, SOK:n, Carunan, Elisan ja HUS Kuvantamisen.

Tapahtuman isäntänä toimineen Microsoftin Pekka Horo avasi tilaisuuden ja Liam McDwyer kertoi, miten tehdään älykästä asiakaspalvelua. CXPA Finlandin Ambassador, Kalle Ruuskanen Flowsta puolestaan korosti asiakaspalvelun asennetekijöitä.

LEGOILLA PAREMPAA ASIAKASAJATTELUA JA MATKA CX MESTARIKSI

Juhlagaalan pääpuhujana oli IntHRfacen Micael Buckle, joka on toiminut asiantuntijana yli 500 Lego(R) Serious Play(R) workshopissa. Buckle kertoi miten asiakaskokemuksen kehittämistä voi nopeuttaa Legojen avulla. Hän veti Customer Experience Dayna myös koko päivän Lego-ajatuspajan Sirte Pihlajan ja Antti Harjuojan kanssa. Valmennuksessa osallistujat pääsivät käsin kosketeltavalla tavalla tutustumaan tähän ketterään ja luovaan menetelmään asiakasajattelun parantamiseksi ja asiakkaan palvelupolun kehittämiseksi.

Smith+co:n Shaun Smith avasi omassa videotervehdyksessään näkökulmia CX-johtajan arkeen ja antoi vinkkejä siihen, miten asiakkuuskokemus tuodaan parhaiten osaksi organisaatiokulttuuria. Smith saapuu Suomeen tammikuun lopussa vetääkseen koko päivän CX Masterclassin, jossa hän kertoo lisää aiheesta. Smith myös isännöi VIP-brunssia, jossa hän kertoo lisää kokemuksiaan ja keskustelee vieraiden kanssa.

SKANSKA PALKITTIIN SUOMEN PARHASTA ASIAKASTEOSTA

Seminaarin toisessa osassa keskityttiin kuulemaan case-esimerkkejä eri toimialoilta. Äänessä olivat CXPA Finlandin Ambassadorit Juhana Tormilainen Microsoftilta ja Noora Lindholm KONEelta sekä Finlaysonin Petri Pesonen. Seminaariosuuden päätteeksi kuulimme mielenkiintoisen paneelikeskustelun siitä, milloin tiedämme asiakasajattelun olevan osa organisaatiokulttuuria.

CXPA Finland palkitsi Suomen parhaasta asiakasteosta Skanskan Asiakaskohtaamiset -koulutuksen. Kunniamaininnan saivat EKT Infra lapsiystävällisestä ja tulevaisuussuuntautuneesta työmaapäälliköinnistä sekä VR:n konduktöörit pitkänmatkan junien hengennostattajina.

Illan päätteeksi CX Dayn vierailla oli mahdollisuus jatkaa yhdessäoloa ja keskustelua networking-buffetin merkeissä.