Vastuullisuus ja esteettömyys apuna asiakaslähtöisyyden parantamiseen

Customer Experience Day järjestettiin tänä syksynä yhdessä Finnairin  kanssa. Puhujat ja panelistit pureutuivat  vastuullisuus-teemaan ja liittivät sen hienosti asiakaslähtöisyyteen.

Syksyisen iltapäivän käynnistivät videoterveiset USA:sta Diane Margersilta. Hän on kansainvälisen CXPA-organisaation CEO ja rautainen asiakaskokemuksen ammattilainen.

Seuraavaksi Finnairin Johanna Jäkälä sekä CXPA Finlandin toiminnanjohtaja ja Shiruten toimitusjohtaja, Sirte Pihlajan toivottivat vieraat tervetulleiksi.

Sitten vieraat saivatkin yllätyksen, kun lavalle asteli Marko Vuoriheimo eli Signmark. Hänen puheenvuoronsa jälkeen saimme iloksemme kuulla, että Marko juontaa tapahtuman.

Ensimmäisessä esityksessä meillä oli ilo kuunnella Finnairin Johanna Jäkälää siitä, miten asiakkaat seisovat sellaisen yrityksen takana, johon heillä on aitoa uskoa.

Seuraavaksi  Finnairin Tiina Vesterinen selitti puheenvuorossaan kuinka  tärkeää onkaan, että pystymme palvelemaan asiakkaita esteettömästi! Marko Vuoriheimolla oli myös käytännön kokemusta aiheesta, mikä toi konkreetiaa puheenvuoron kommentointiin.

Asiaa eri näkökulmista

Kuulimme myös Mandatum Lifen Risto Honkaselta, kuinka voimme vaikuttaa asioihin sijoittamalla vastuullisesti.

Suomen Paras Asiakateko 2018- pääpalkinnon nappasi ansaitusti Salla Seppä Nordic Business Forumista. Amos Rexin Kai Kartio, K-Supermarketin Marika Lindfors ja Cuckoo Workoutin Veera Lehmonen saivat tänä vuonna kisassa kunniamaininnat.

Virkeänä kahvitarjoilun jälkeen pääsimme näkemään Ian Goldingin Customer What -videotervehdyksen. Golding saapuu Suomesen esiintymään livenä CX Masterclassissa (www.cxmasterclass.fi) ensi keväänä.

Wärtsilän Mikael Leppä herätteli meitä Oceanic Awakening -puheellaan. Mahtavaa kuulla, että vastuullisuutta ajatellaan tällaisillakin aloilla. Wärtsilä on mukana suuressa muutoksen virrassa.

Viimeisenä puhujana oli Dassault Systemesin Juhana Tormilainen. Tormilainen kertoi esimerkkejä siitä, miten vastuullisuus tuodaan arkeen. Tämä on todella tärkeää, sillä vain tekemällä isoista teemoista arkipäivää ihmiset tuntevat pystyvänsä vaikuttamaan niihin.

Paneeli, hyvää ruokaa ja verkostoitumista

Illan viimeisenä ohjelmanumerona oli vastuullisuus-paneeli, johon osallistuivat Seija Lukkala Globe HopestaSatu Vainio Hävikkiravintola LoopistaMinna Kröger Elisasta ja Susanna Horn Outotecista.

Lopuksi pääsimme kaikki jakamaan ajatuksia ja mielipiteitä hyvän ja terveellisen ruoan ympärille.

Oli mahtavaa huomata, miten monta erilaista yritystä on kiinnostunut niin vastuullisuudesta kuin  asiakaslähtöisyydestäkin. Kiitos kaikille vieraille, puhujille ja panelisteille sekä tietenkin Finnairille ja muille kumppaneillemme yhteistyöstä. Marko Vuoriheimolle erityiskiitos huumorintajuisesta ja energisestä juontamisesta. Ensi vuonna nähdään taas!

OHJELMA

Tervetuloa Customer Experience Day -tapahtumaan 
* Diane Magers, CEO, CCXP, Customer Experience Professionals Association (CXPA) (videotervehdys)
* Johanna Jäkälä, CMO & VP Brand, Marketing & Customer Loyalty, Finnair
* Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland & CEO, Customer Experience Optimiser, CCXP, LEGO®
Serious Play® Facilitator, Shirute
* Marko Vuoriheimo, Signmark Productions (pj.)

Miten vastuullisuus näkyy kuluttajien ostopäätöksissä?
Johanna Jäkälä, CMO & VP Brand, Marketing & Customer Loyalty, Finnair

Yrityskehityksemme esteettömyyden näkökulmasta
Tiina Vesterinen, Director Customer Experience Development, Finnair
Video: In-flight video: Onboard service with international sign language

Raha on muutosvoima, mutta ihmiset ratkaisevat
Risto Honkanen, Senior VP, Mandatum Life

Suomen Paras Asiakasteko 2018 -palkintojenjako 
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland & CEO, Customer Experience Optimiser, CCXP, LEGO® Serious Play® Facilitator, Shirute

Customer What?
Ian Golding, Global CX Specialist, Customer Experience Consultancy, CCXP (videotervehdys)

Oceanic Awakening
Mikael Leppä, Head of User Experience Design, Wärtsilä
Video: An Oceanic Awakening

Maailman vastuullisin yritys; miten tuoda vastuullisuus asiakkaiden arkeen
Juhana Tormilainen, Business Transformation Sales, Dassault Systèmes
Video:  Customers Change the World

Paneelikeskustelu
Panelistit:
* Seija Lukkala, CEO, Globe Hope
* Satu Vainio, Toiminnanjohtaja, Hävikkiravintola Loop
* Minna Kröger, Director, Corporate Responsibility, Elisa
* Susanna Horn, Manager, Sustainability development; Manager Innovation & External research, Outotec

TUTUSTU ESITYSMATERIAALEIHIN

Tapahtumaan liittyvät materiaalit saat katsottavaksesi Slideshare-palvelussa.

Keskustelut Twitterissä

Katso Customer Experience Dayn Twitter-keskustelut Flockler-palvelussa.

TAPAHTUMASSA MUKANA