TAPAHTUMASSA MUKANA

AUTOMAATIOTA, KONEOPPIMISTA JA ROBOTIIKKAA

Kokoonnuimme kesän kynnyksellä jälleen Elisan luokse CXPA Finlandin tapaamisen merkeissä. Tällä kertaa teemaksi oli valikoitunut paljon kiinnostusta herättävä aihe: AI ja robotiikka – ja näiden vaikutukset asiakaskokemuksiin.

Elisan Sanna Repon toivotettua vieraat tervetulleiksi toiminnanjohtajamme Sirte Pihlaja Shirutelta alusti aloituspuheenvuorossaan tekoälystä ja tunneälystä, mihin maailma on menossa ja miksi meidän pitäisi siitä välittää. Hänen esityksenä herätti ajattelemaan tunneälyn merkitystä tekoälyn vallatessa markkinoita.

 

Microsoftille paluun tehnyt Belinda Gerdt muistutti kuulijoita siitä, ettei ylivoimainen asiakaskokemus synny ilman investointeja teknologiaan. Hän näytti esimerkin siitä, miten Microsoft on omassa organisaatiossaan mullistanut työntekijäkokemuksen muuntamalla sokean työntekijän arkipäivän ”näkyväksi”. Gerdt muistutti, ettei asiakaskokemus ole projekti vaan tahtotila.

Elisan Minna Virtanen ja Katja Bäckström julkistivat Elisan uunituoreen tutkimuksen aiheesta ”Miten kuluttajien muuttuvat odotukset vaikuttavat asiakasvuorovaikutukseen?”.

Verkostoitumistauon ja demoihin tutustumisen jälkeen oli aika kuulla Elisan Kimmo Pentikäiseltä AI:sta ja ohjelmistorobotiikasta elämyksien ja tuottavuuden mahdollistajana. Hän kertoi lyhyen trenditilanteen avauksen ohella useita esimerkkejä Elisan omista caseista.

Tapahtuman odotetuin ja suosituin puheenvuoro oli Risto Linturin katsaus tulevaisuuteen. Hän pohti esityksessään sitä, mihin palveluyhteiskunta on menossa sekä miten AI, robotisaatio ja virtuaalipersoonat muuttavat arkikokemustamme asiakkaina.

OHJELMA

Tervetuloa CXPA Finland AI ja Robotiiikka -tapahtumaan
Sanna Repo, Sales Director, Digitalization, Elisa

AI ja robotiikka – asiakaskokemusta kasvattamassa?
Sirte Pihlaja
Toiminnanjohtaja / CEO, Customer Experience Optimiser, CCXP
CXPA Finland / Shirute (pj)
Video: https://youtu.be/DgL32wtgeXQ (Barack Obaman haastattelu)

Ylivoimainen asiakaskokemus ei synny ilman teknologiainvestointeja
– Data ja uudet teknologiat asiakaskokemuksen kehittamisessä
Belinda Gerdt, Manager, Business Solutions, Microsoft Western Europe HQ
Video: Seeing AI
Video: Uber driver selfies

Tutkimus: Miten kuluttajien muuttuvat odotukset vaikuttavat asiakasvuorovaikutukseen?
Minna Virtanen, Tutkimusjohtaja, Elisa
Katja Bäckström, Liiketoimintapäällikkö, Asiakasvuorovaikutuksen ratkaisut, Elisa
Tutkimusraportti: Miten kuluttajien muuttuvat odotukset vaikuttavat asiakasvuorovaikutukseen?

AI ja ohjelmistorobotiikka elämyksien ja tuottavuuden mahdollistajana – Case Elisa
Kimmo Pentikäinen, Vice President, Business Development, Elisa

Miten asiakaskokemus muuttuu tulevaisuudessa? Tekoäly, robotisaatio, virtuaalipersoonat ja muu 2020-luvun todellisuus asiakaskokemuksen muuttajana
Risto Linturi, Tulevaisuustutkija

TUTUSTU ESITYSMATERIAALEIHIN

Tapahtumaan liittyvät materiaalit saat katsottavaksesi Slideshare-palvelussa.

Keskustelut Twitterissä

Katso kaikki tapahtuman tweetit Flockler-palvelussa.