Oppia ja keskusteluja asiakkuuskokemuksesta mobiili edellä
CXPA Finland Qvik Meetupin avasi Sirte Pihlaja, CXPA Finlandin toiminnanjohtaja. Mielenkiintoinen ja toiminnantäyteinen vuotemme on käynnistynyt uuden mobiilikäyttöä tukevan sivuston suunnittelulla ja toteutuksella. Sivuston beta-versio tullaan vielä soft launchaamaan testiryhmällä ennen lopullista julkaisua.
Tilaisuudessa myös opittiin, kuinka esimerkiksi mobiilissa maksamisen asiakaskokemuksia voisi kehittää ja mitä erilaisia maksamisen tapoja kuluttajille on jo tarjolla.
Qvikin Head of Design Matias Pietilä valotti esimerkiksi luottokorttien tokenisaatiota, eli käyttäjän luottokorttitiedot tallentavaa teknologiaa, joka helpottaa mobiili- ja verkkomaksamista. Matias kertoi myös erilaisista mobiililompakoista, kuten OP:n Pivosta, Danske Bankin MobilePaysta ja kaikilla Applen laitteilla toimivasta ApplePaysta.
Kuulimme myös mielenkiintoisen puheenvuoron keväällä voimaan tulevasta EU:n GDPR –tietosuoja-asetuksesta. Elisan Service Designer Annika Berg esitti, miten Elisalla on valmistauduttu direktiivin mukanaan tuomiin, käyttäjien laajentuviin oikeuksiin omia tietojansa koskien.
Meetupissa osallistujat pääsivät myös keskustelemaan fasilitoiduissa pienryhmissä asiakkuuskokemusten ajankohtaisista teemoista.

CXPA Finland Qvik Meetupin avasi Sirte Pihlaja, CXPA Finlandin toiminnanjohtaja. Mielenkiintoinen ja toiminnantäyteinen vuotemme on käynnistynyt uuden mobiilikäyttöä tukevan sivuston suunnittelulla ja toteutuksella. Sivuston beta-versio tullaan vielä soft launchaamaan testiryhmällä ennen lopullista julkaisua.
Tilaisuudessa myös opittiin, kuinka esimerkiksi mobiilissa maksamisen asiakaskokemuksia voisi kehittää ja mitä erilaisia maksamisen tapoja kuluttajille on jo tarjolla.
Qvikin Head of Design Matias Pietilä valotti esimerkiksi luottokorttien tokenisaatiota, eli käyttäjän luottokorttitiedot tallentavaa teknologiaa, joka helpottaa mobiili- ja verkkomaksamista. Matias kertoi myös erilaisista mobiililompakoista, kuten OP:n Pivosta, Danske Bankin MobilePaysta ja kaikilla Applen laitteilla toimivasta ApplePaysta.
Kuulimme myös mielenkiintoisen puheenvuoron keväällä voimaan tulevasta EU:n GDPR –tietosuoja-asetuksesta. Elisan Service Designer Annika Berg esitti, miten Elisalla on valmistauduttu direktiivin mukanaan tuomiin, käyttäjien laajentuviin oikeuksiin omia tietojansa koskien.
Meetupissa osallistujat pääsivät myös keskustelemaan fasilitoiduissa pienryhmissä asiakkuuskokemusten ajankohtaisista teemoista.
Brainstormausta ajankohtaisten aiheiden parissa
Mielenkiintoisten puheenvuorojen jälkeen käynnistettiin keskustelut fasilitoiduissa ryhmissä asiakkuuskokemuksesta eri näkökulmista.
Ryhmien aiheina olivat GDPR ja digitaalinen maksaminen, Luottamuksen herättäminen mobiilipalveluissa, Omat kokemukset ja sudenkuopat mobiilimaksamisessa sekä Yhtäläinen omnichannel ostokokemus läpi kanavien.
Keskustelut herättivät varmasti uusia ajatuksia ja toki esille nousi myös kehitettäviä asioita asiakkuuskokemusten parantamiseksi.

Mielenkiintoisten puheenvuorojen jälkeen käynnistettiin keskustelut fasilitoiduissa ryhmissä asiakkuuskokemuksesta eri näkökulmista.
Ryhmien aiheina olivat GDPR ja digitaalinen maksaminen, Luottamuksen herättäminen mobiilipalveluissa, Omat kokemukset ja sudenkuopat mobiilimaksamisessa sekä Yhtäläinen omnichannel ostokokemus läpi kanavien.
Keskustelut herättivät varmasti uusia ajatuksia ja toki esille nousi myös kehitettäviä asioita asiakkuuskokemusten parantamiseksi.
Keskustelut jatkuvat CXPA Finlandin Facebookissa
Fasilitoitujen keskustelujen jälkeen ryhmien vetäjät koostivat käydyistä keskusteluista yhteenvedot, jotka voit sekä lukea että katsoa videomuodossa CXPA Finlandin Facebook-sivulla.
Osallistujat pääsivät jatkamaan keskusteluja ja minglailemaan tapahtuman päätteeksi. Kiitos kaikille vieraillemme sekä Qvikille yhteistyöstä onnistuneen tapahtuman luomisessa!

Fasilitoitujen keskustelujen jälkeen ryhmien vetäjät koostivat käydyistä keskusteluista yhteenvedot, jotka voit sekä lukea että katsoa videomuodossa CXPA Finlandin Facebook-sivulla.
Osallistujat pääsivät jatkamaan keskusteluja ja minglailemaan tapahtuman päätteeksi. Kiitos kaikille vieraillemme sekä Qvikille yhteistyöstä onnistuneen tapahtuman luomisessa!
OHJELMA
Tervetuloa CXPA Finlandin Meetupiin
Lari Tuominen, Toimitusjohtaja, Qvik
CXPA Finlandin tulevista tapahtumista ja uusia kuulumisia
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland & Toimitusjohtaja, Shirute
Maksamisen raivosta ostamisen elämykseen
Matias Pietilä, Head of Design, Qvik
Ryhmäkeskustelut
Pia Höglund, Head of New Business Development, Qvik
- Ryhmä 1: GDPR ja digitaalinen maksaminen – Kalifa Laaksonen, Digitalisation Consultant, Qvik
- Ryhmä 2: Luottamuksen herättäminen mobiilipalveluissa– Annika Berg, Service Designer, Elisa
- Ryhmä 3: Omat kokemukset ja sudenkuopat mobiilimaksamisessa – Pia Höglund, Head of New Business Development, Qvik
- Ryhmä 4: Yhtäläinen omnichannel ostokokemus läpi kanavien – Antti Eronen, Market Maker, Qvik
Vapaata verkostoitumista

Tervetuloa CXPA Finlandin Meetupiin
Lari Tuominen, Toimitusjohtaja, Qvik
CXPA Finlandin tulevista tapahtumista ja uusia kuulumisia
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland & Toimitusjohtaja, Shirute
Maksamisen raivosta ostamisen elämykseen
Matias Pietilä, Head of Design, Qvik
Ryhmäkeskustelut
Pia Höglund, Head of New Business Development, Qvik
- Ryhmä 1: GDPR ja digitaalinen maksaminen – Kalifa Laaksonen, Digitalisation Consultant, Qvik
- Ryhmä 2: Luottamuksen herättäminen mobiilipalveluissa– Annika Berg, Service Designer, Elisa
- Ryhmä 3: Omat kokemukset ja sudenkuopat mobiilimaksamisessa – Pia Höglund, Head of New Business Development, Qvik
- Ryhmä 4: Yhtäläinen omnichannel ostokokemus läpi kanavien – Antti Eronen, Market Maker, Qvik
Vapaata verkostoitumista
Katso kuvat
Tapahtuman tunnelmiin voit palata katsomalla kuvat Flickr-palvelussa.
TUTUSTU ESITYSMATERIAALEIHIN
Tapahtumaan liittyvät materiaalit saat katsottavaksesi Slideshare-palvelussa.
Keskustelut Twitterissä
Katso kaikki tapahtuman tweetit Flockler-palvelussa.
LISÄÄ AIHEESTA
Lue Qvikin Meetupista kertova blogiartikkeli.
Lue myös Meetupiin liittyvä CXPA Finlandin blogiartikkeli.