Ensimmäisen trackin aiheena olivat IoT:n käytännön sovellukset ja digitaalinen terveys sekä näihin liittyvät uudet palvelut.
Jarno Malaprade Tietotalosta esitteli, miten reaaliaikaisen markkinoinnin keinoin voidaan tuoda älyä asiakaskohtaamisiin. Liki-palvelun, beaconeiden ja brändin oman mobiilisovelluksen avulla esim. vähittäiskauppa, matkailukohteet ja museot tulevat lähemmäksi kuluttajaa ja vierailijaa.
MIPsoftin Ilkka Pirttimaa kertoi, miten Blindsquaresta on tullut maailman suosituin mobiilisovellus sokeille. Sen avulla näkövammaiset pystyvät nyt suunnistamaan itsenäisesti niin sisä- kuin ulkotiloissa mm. Itiksen kauppakeskuksessa ja Foursquaren avointa dataa hyödyntäen missä tahansa maailmalla.
Suomessa on maailman eniten terveysalan IT-yrityksiä asukasta kohden. User Intelligencen Janne Lohvansuu haastatteli PulseOn:n Jaakko Hattulaa ja Wellmon Mikko Salmista digitaalisista terveyspalveluista. Molemmat startupit ovat saaneet alkunsa Nokian tuotekehityksestä. Molemmat kertoivat kokevansa AppleWatchin tilaisuutena.