Mikä on CXPA

Customer Experience Professionals Association (CXPA) on kansainvälinen voittoa tavoittelematon ammattilaisverkosto, jonka Suomen paikallisjärjestö ja yhteisö CXPA Finland edustaa yhteisön toimintaa paikallisesti.

Tavoitteenamme on saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia. Järjestämme teemaan liittyen säännöllisesti mielenkiintoisia tapahtumia, joihin olet lämpimästi tervetullut osallistumaan. Tulethan mukaan kanssamme kehittämään asiakkuuskokemusten johtamista Suomessa ja jakamaan ajankohtaista tietoa ja parhaita käytäntöjä muiden alan ammattilaisten kanssa.

Asiakkaidesi puolesta jo vuodesta 2011

Toiminnanjohtajamme Sirte Pihlaja (CEO, Customer Experience Optimiser Shirutesta) oli mukana syksyllä 2010 perustajajäsenenä, kun CXPA kokoontui ensi kertaa Bostonissa, Yhdysvalloissa. Virallisesti järjestö käynnisti toimintansa keväällä 2011. Nyt se on levinnyt jo ainakin 68 maahan ja jäseniä on lähes 3 000. Laajinta toiminta on USA:ssa ja UK:ssa.

Käynnistimme toimintamme Suomessa syksyllä 2013 yhteistyössä Ylen kanssa. Tällöin järjestimme ensimmäistä kertaa ympäri maailmaa juhlitun Customer Experience Dayn Suomen päätapahtuman Isossa Pajassa. CX Dayta juhlitaan joka vuosi lokakuun ensimmäisenä tiistaina, ja syksyllä 2014 palasimme Pasilaan Ylen vieraaksi juhlagaalaa viettämään. Vuoden päätapahtumassamme palkitsemme aina Suomen parhaan asiakasteon. Palkinto perustuu alan ammattilaisten kesken käytyyn äänestykseen.

Tutustu tapahtumatarjontaamme >

Osallistu tapahtumiimme ja tue toimintaamme

CXPA tarjoaa mahdollisuuden jakaa työkaluja ja parhaita käytäntöjä sekä hyötyä verkostoitumisesta muiden alan toimijoiden kanssa. Jäsenistömme vapaaehtoistyö mahdollistaa kaikkien kehittymisen!

Verkostoitumistapahtumien järjestämisestä vastaavat CXPA:n hyväksymät tiimit paikallisesti yhteistyökumppaneineen. Tapahtumia järjestetään 2 – 4 kertaa vuodessa ja ne koostuvat esityksistä ja verkostoitumisesta muiden alan ammattilaisten kanssa. CXPA Finlandin tapahtumista kuulet aina ensimmäisten joukossa tilaamalla uutiskirjeemme ja seuraamalla viestintäämme sosiaalisen median kanavissamme.

Haluaako yrityksesti osallistua toimintaamme ja profiloitua alan edelläkävijänä? Paras tapa tukea toimintaamme on ehdottaa tapahtuman isännöintiä yrityksenne toivomalla tai yhdessä ideoitavalla teemalla. Tarjoamme myös laajaa näkyvyyttä sekä yksittäisten tilaisuuksiemme yhteydessä että vuosisponsorointisopimuksilla valituille partnereille. Kysy myös mahdollisuudesta olla mukana yhteistyökumppaniemme tilaisuuksissa.

CXPA Finlandin pääyhteistyökumppanit >

CXPA Finland tiimin yritysjäsenet >

CXPA Finland tiimin henkilöjäsenet >

CXPA Finlandin muut kumppanit >

Kerrothan meille myös, kenet toivoisit meidän kutsuvan puhujaksi tai mistä aiheesta haluat tietää lisää. Tai oletko itse kiinnostunut tulemaan puhujaksi verkostoitumistapahtumiin? Kuulemme mielellään hyviä ehdotuksia kehittääksemme tapaamistemme sisältöjä entisestään.

Otathan pian yhteyttä, niin keskustellaan!

Ota yhteyttä >

Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa -selvitys

Toteutamme vuosittain selvityksen asiakkuuskokemusten johtamisen (Customer Experience Management) osaamisesta suomalaisissa TOP 500 -yrityksissä ja tunnetuimmissa brändeissä. Tärkeimmät tutkimustulokset selviävät infografiikastamme. Lue myös selvitykseemme liittyvä tiedote.

Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakkuuskokemusten johtamisesta ja kehittämisestä. Tutkimus pohjautuu Yhdysvalloissa jo useana vuonna tehtyyn kansainväliseen selvitykseen, jonka on toteuttanut Temkin Group.

Tutkimuksessa yrityksiä arvioidaan Shirute Customer Experience Management Index™:n avulla sen selvittämiseksi, millä tasolla suomalaisyritykset raportoivat olevansa asiakkuuskokemusten johtamisessa.

Onhan oma yrityksesi jo mukana selvityksessämme? Jos kaipaat vertailutietoa osaamistasostanne, ettekä ole aiemmin saanut kutsua mukaan selvitykseen, otathan meihin yhteyttä!

Lisätietoja selvityksestä >

Tilaa raportti >

Ilmoita yrityksesi mukaan selvitykseen >

Suomen Paras Asiakasteko

Kansainvälisenä Customer Experience Day -päivänä palkitsemme vuosittain niitä ihmisiä, jotka ovat antaneet merkittävän panoksen asiakkuuskokemusten kehittämisessä omassa yrityksessään tai yhteisössään ympäri maailmaa.

Suomen paras asiakasteko -palkinnolla annetaan tunnustusta erityisesti suomalaisyritysten vaikuttajille, jotka ovat auttaneet unohtumattomien asiakkuuskokemusten aikaansaamisessa erilaisissa asiakaskohtaamisissa.

Lisätietoja palkinnosta ja palkinnonsaajista >

Hanki CCXP-sertifikaatti

Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaiset voivat suorittaa osaamisestaan Certified Customer Experience Professional (CCXP) –sertifikaatin, joka on CXPA:n kansainvälisesti hyväksymä tutkinto alan ammattilaisille.

Lue lisää >

Liity jäseneksi

Oletko asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilainen tai yritys, joka haluaa kannustaa työntekijöitään kehittämään osaamistaan alaan liittyen? Liity CXPA:n asiantuntijayhteisön jäseneksi ja pääset osalliseksi myös kansainvälisen verkostomme tarjonnasta. Jäseneksi voivat liittyä henkilöjäsenet sekä yritykset.

 

Kiinnostuitko?

Suomessa toimintaamme voivat osallistua kaikki kiinnostuneet. Parhaiten pysyt kuulolla, kun tilaat uutiskirjeemme. Yrityksesi voi olla mukana toiminnassamme joko isännöimällä tapahtumiamme tai ryhtymällä sponsoriksemme. Otathan yhteyttä, jos haluatte tukea toimintaamme!

CXPA jäsenyys

CXPA:han voivat liittyä henkilöjäsenet ja yritykset. Lue lisää jäseneduista ja kansainvälisestä toiminnastamme (CXPA.org englanniksi)