CXPA Finland ja MobileMonday kasvattavat bisneskriittistä mobiiliosaamista Suomessa

Kilpailuedun saavuttaminen vaatii uudenlaista mobiiliajattelua

Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisö CXPA Finland ja mobiilialan asiantuntijoiden verkostoitumistapahtumia järjestävä MobileMonday kannustavat asiakkuuskokemuksia kehittäviä yrityksiä ja mobiilialan asiantuntijoita edistämään yhdessä mobile first -ajattelua. Tavoitteena on saada Suomi kiihdytettyä kansainväliseen kasvuvauhtiin mobiilissa verkkoliiketoiminnassa.

”Haluamme tuoda esille uusia teemoja ja näkökulmia asiakkuuskokemusten kehittämiseen. Asiakkaat ovat siirtyneet vahvasti mobiiliin: lähes viidennes vähittäiskaupan verkkomyynnistä tulee jo älypuhelimista ja tableteista. Mutta asiakaskokemus on rikki, sillä yritykset tarjoavat pääsääntöisesti huonoa palvelua mobiilikanavassa”, linjaa CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja.

MobileMondayn ja Sanoman tänään julkistaman yhteistyön myötä MobileMondayn kevään tapahtumat järjestetään Sanomatalossa. CXPA Finland on vahvasti mukana kummassakin tapahtumassa. Ensimmäinen näistä järjestetään maanantaina 9.3. Muita yhteistyökumppaneita kevään tapahtumissa on digitaalisten palveluiden tuottajien järjestö Teleforum ry sekä asiakkuuskokemusten asiantuntijayritykset ExperqShirute ja User Intelligence.

Ammattilaisverkostojen yhteinen haaste: kaikkikanavaista palvelua odottava asiakas

”Tutkimuksissa mobile first -ajattelun ja tarjonnan puutteen on todettu yhä useammin olevan jopa oston esteenä. Yritysten täytyykin oppia ihan uusia tapoja lähestyä jatkuvasti verkottuneita kohderyhmiään. Asiakkaat odottavat saumatonta, kaikkikanavaista asiakaspalvelua ja digitaalisesti lisäarvoa tuottavia kohtaamisia myös kivijalassa ja muissa fyysisissä palvelutilanteissa. Toisaalta digikanavaan pitää osata tuoda välittämisen tunnetta”, Pihlaja muistuttaa.

”Mobiilipalvelut tuovat täysin uudenlaisia mahdollisuuksia sekä haasteita lähes kaikille yrityksille. Reaaliaikaisuus tuo muun muassa asiakaskokemukset ja niiden analysoinnin uudelle tasolle, mikä taas vaatii yrityksiä oppimaan jatkuvasti uutta. Hienoa, että yhteistyöllä Sanoman kanssa voimme tukea yritysten oppimisprosessia ja tiedonvaihtoa alan parhaiden osaajien tuella. MobileMondayn maailmanlaajuisen verkoston kautta Suomen tilaisuuksiin saadaan monipuolista kansainvälistä näkökulmaa”, toteaa Mobile Monday Globalin toimitusjohtaja Jari Tammisto.

”Mobiilit palvelut ja liiketoiminta ovat yksi Sanoman strategian keihäänkärkiä. Jo tällä hetkellä jopa 70 prosenttia Sanoman verkoston liikenteestä tulee mobiililaitteista ja viisi kymmenestä Suomen suurimmasta mobiilisivustosta kuuluu portfolioomme. Yhteistyö uraauurtavaa työtä tekevän MobileMondayn avaa meille uuden mielenkiintoisen foorumin käydä keskusteluja, jakaa ja oppia. Samalla saamme kytkettyä koko mediatoimialan entistä tiiviimmin osaksi mobiiliyhteisöä”, Sanoma Media Finlandin kaupallinen johtaja Antti Järvinen kertoo.

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja, CXPA Finland, puh. (050) 5700 190
Toimitusjohtaja Jari Tammisto, Mobile Monday, puh. (0400) 333 366
Viestintäjohtaja Hanna Johde, Sanoma Media Finland, puh. (040) 673 8977

CXPA Finland on kansainvälisen Customer Experience Professionals Associationin (CXPA:n) paikallisjärjestö Suomessa. Toimimme asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisönä. Tavoitteenamme on saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia ja kasvattamaan menestystään. Järjestämme teemaan liittyen säännöllisesti mielenkiintoisia tapahtumia ja yritysyhteistyötä. Toimintamme perustuu vapaaehtoistyöhön ja yrityslahjoituksiin.

Mobile Monday MobileMonday on kaikille mobiilialalla toimiville ja siitä kiinnostuneille avoin yhteisö, jonka päämääränä on kerätä alan kehittäjät, päättäjät, tutkijat ja rahoittajat yhteen tapahtumien, kansainvälisten Summittien, verkkoyhteisön ja uutispalvelun kautta. MobileMondayn tapahtumat ovat jo yli kymmenen vuoden ajan koonneet yhteen vuosittain satojatuhansia kävijöitä yli sadassa maassa.

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Se tarjoaa tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.