Ajankohtaista toiminnastamme
Lue uusimmat uutisemme ja tiedotteemme pysyäksesi ajan tasalla alan kehityksestä.
Seuraathan viestintäämme myös sosiaalisen median kanavissamme.
Tuoreimmat tunnelmat tapahtumista Twitterissä hashtagilla #cxpafinland.
Ja kun haluat saada ensimmäisten joukossa kutsun tuleviin tapaamisiimme, tilaa uutiskirjeemme suoraan sähköpostiisi.
Olemme keränneet sisältöjä sosiaalisen median kanavistamme kätevästi yhteen paikkaan, jotta pysyisit ajan tasalla, mistä alalla puhutaan.
2017
-
Chablan mobiilipalvelu kuuroille valittiin vuoden asiakasteoksi
10.10.2017
Kuuroille suunnattu Chabla-mobiilipalvelu palkittiin Suomen parhaana asiakastekona Customer Experience Day -tapahtumassa 10.10.2017. CXPA Finland palkitsi myös asiakkuuskokemusten johtamisen tilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen menestyjäyritykset. Ensimmäiseksi sijoittui Telia ja toisen sijan jakoivat DNA, Elisa ja Paroc. Lue lisää >
-
Ehdota Suomen Paras Asiakasteko 2017
08.09.2017
Mikä hetki on jäänyt parhaiten mieleesi vuoden timanttisena asiakaskohtaamisena? Oletko saanut jossain erityisen hyvää palvelua tai ylittikö kollegasi itsensä? Ehdota palkinnonsaajaa 22.9. mennessä ja osallistu arvontaan! Lue lisää >
-
M&M: Telia Finland ykkönen asiakaskokemusten johtamisessa: ”Nyt korostuvat yhdenvertaisuus ja erilaisuuden hyväksyminen”
22.08.2017
Teleoperattorit menestyivät selvityksessä hyvin, sillä toisen sijan jakoivat DNA ja Elisa. Operaattorien menestyksen ohella huomionarvoista on Pihlajan mukaan se, että tänä vuonna nähtiin ensimmäistä kertaa rakennusalan yritys kolmen parhaan joukossa, kun Paroc ylsi jaetulle toiselle sijalle. Markkinointi&Mainonta artikkeliin >
-
CXPA Finland: Teleoperaattorit jakoivat kärkisijat asiakaskokemusjohtajien kisassa
22.08.2017
Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisö CXPA Finland on julkistanut vuosittaisen Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa -selvityksen menestyjät. Telia oli jälleen ensimmäisellä sijalla. Paras nousija oli HUS-Lab. Siirry tiedotteeseen >
-
Suomi tekoälyn ja robotiikan hyödyntämisen kärkimaaksi
07.06.2017
Tekoäly, robotiikka ja koneoppiminen tulevat väistämättä muuttamaan asiakaspalvelun sisältöä ja työnkuvia. Mutta ehtivätkö suomalaisyritykset mukaan kansainväliseen kehitykseen? CXPA Finland ja Elisa kertoivat CX-ammattilaistapahtumassa, miten suomalaisyritykset voivat valjastaa tekoälyn ja robotiikan asiakkuuskokemusten parantamiseksi ja kasvun mahdollistajaksi. Lue lisää >
2016
-
Asiakkuuskokemuksen kehitykseen panostavan CXPA Finlandin kumppaniyhteistyö kehittyy voimakkaasti
19.12.2016
Parempien asiakkuuskokemusten edistäjä CXPA Finland on solminut kumppanisopimuksen ammattikorkeakoulu Haaga-Helian kanssa. Samanaikaisesti Elisa ja Microsoft jatkavat jo aikaisemmin aloitettua, hyväksi havaittua yhteistyötään organisaation kanssa. Lisäksi CXPA Finlandin Ambassadors-ryhmä on nyt aloittanut toimintansa. Lue lisää >
-
Myynti & Markkinointi: Asiakaskokemus nousi strategiaan
09.12.2016
"Minulla on unelma. Haluan saada Suomen uuteen nousuun asiakaskokemuksia kehittämällä. Tapahtumissamme saamme jaettua osaamista, joka on elintärkeää yritysten tulevaisuuden kannalta. Tulokset osoittavat, että eteenpäin on menty – tästä olen todella iloinen", CXPA Finlandin toiminnanjohtaja ja Shiruten toimitusjohtaja Sirte Pihlaja sanoo. "Asiakaskokemuksessa on nykyisin kyse yrityksille elintärkeästä asiasta. Kun kilpailu on tiukkaa ja erottautumistekijät vähissä, asiakkaan kokemus on se, joka ratkaisee." Myynti & Markkinointi artikkeliin >
-
Evento-lehti: Asiakaskokemus ratkaisee
24.11.2016
Asiakaskokemuksen ammattilaisten verkoston tavoitteena on saada Suomi nousuun kannustamalla organisaatioita parempaan asiakkaiden huomioimiseen ja palveluun. Asiakaskokemus määrää kaiken liiketoiminnan tuloksen, sillä raha tulee aina asiakkaalta. Asiakkaan kannalta monikanavaisen asiakaspalvelun pullonkaulat liittyvät siirtymisiin kanavasta toiseen. Tämä näkökulma olikin paljon esillä tämän vuoden CX-päivässä, jonka teemana oli ”Asiakkuuskokemus osaksi organisaatiokulttuuria”. Evento-lehden artikkeliin >
-
Skanska: Asiakaskohtaamiset-koulutus on vuoden paras asiakasteko
19.10.2016
Skanskan Asiakaskohtaamiset-koulutus on palkittu Suomen parhaana asiakastekona. Eri yksiköiden yhdessä suunnittelema koulutus kehittää henkilöstön tapaa kohdata asiakkaita. Lisäksi se valmentaa hyvän asiakaskokemuksen tuottamiseen asiakaspolun eri vaiheissa ja opastaa kohtaamaan erilaisia asiakkaita. Koulutus on suunniteltu erityisesti työmaalla työskenteleville henkilöille, jotka työssään kohtaavat asiakkaita eli esimerkiksi asunnonostajia. Skanskan artikkeliin >
-
Mandatum LifeJournal: Kohtelevat kuin kuningasta
13.10.2016
”Hyvässä asiakaskokemuksessa ei ole kyse osaamisesta vaan haluamisesta”, sanoo Sirte Pihlaja, asiakkuuskokemuksiin erikoistuneen suunnittelutoimisto Shiruten toimitusjohtaja. ”Suomesta löytyy yrityksiä, jotka ovat maailman huippuja asiakaskokemuksen johtamisessa.” Pihlaja katsoo teemaa laajemminkin, sillä hän johtaa kansainvälistä asiakaskokemuksen ammattilaisten verkostoa. Pihlajan mukaan sekään ei pidä paikkaansa, että asiakaskokemukseen liittyvät asiat olisivat suomalaisille ihmisille jotenkin vaikeita tai vastenmielisiä. Mandatum LifeJournalin artikkeliin >
-
Inwidolainen: Asiakkaan paras mielessä joka hetki
12.10.2016
Sirte Pihlaja Shirutesta kuvaa asiakaskokemusta sydämeksi, joka on valloitettava aina uudelleen. Organisaation sydämen saa sykkimään hyvin suunniteltu asiakaskokemusstrategia. Jotta asiakkaan pulssille päästään aidosti, täytyy asiakasdialogin riemastuttaa, ja asiakaskohtaamiset suunnitella vastaamaan asiakkaan odotuksia. Onnistumiset mitataan käytännössä asiakkaan ääntä kuuntelemalla. Asiakastiedolla johtaminen luo uutta sykettä seuraaviin kohtaamisiin. Inwidolainen artikkeliin >
-
Vuoden paras asiakasteko -palkinto Skanskalle
04.10.2016
Skanskan Asiakaskohtaamiset –koulutus palkittiin Suomen parhaana asiakastekona Customer Experience Day –tapahtumassa tiistaina 4.10. CXPA Finland palkitsi myös asiakkuuskokemusten johtamisen tilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen menestyjäyritykset: ensimmäisen sijan vei Telia Sonera, toiseksi sijoittui SOK ja kolmannen tilan jakoivat Caruna, Elisa ja HUS Kuvantaminen. Lue lisää >
-
CXPA Finlandin Ambassadorit edistämään asiakasajattelua
04.10.2016
Haluamme pysyä alamme aallonharjalla ja auttaa organisaatioita luomaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia. Siksi CXPA Finland on kutsunut mukaan toimintaa kehittämään Ambassadors –ryhmän. Ryhmä koostuu noin kymmenestä eri toimialoja edustavasta asiakkuuskokemuksen johtamisen huippuosaajasta. Tutustu Ambassadoreihin >
-
Kauppalehti: Asiakaskokemus on tunne
04.10.2016
Sirte Pihlaja kannustaa suomalaisyrityksiä tekoihin, jotta asiakkaat hurmaantuvat. Pihlajan mukaan parempi asiakkuuskokemus voi olla avain Suomen nousuun. Ainakin suomalaisyritysten on pian parannettava kokonaisvaltaista asiakasajattelua, sillä kansainvälisesti tekeminen on täysin eri tasolla. Kauppalehti haastatteli toiminnanjohtajaamme CX Dayn kynnyksellä. Kauppalehden artikkeliin >
-
Ehdota Suomen Paras Asiakasteko 2016
09.09.2016
CXPA Finland haluaa muistaa Suomen Paras Asiakasteko -palkinnolla niitä ihmisiä ja yrityksiä, jotka vaikuttavat osaltaan mieleenpainuvien asiakkuuskokemusten syntymiseen arjen keskellä. Ilmianna kollegasi, kilpailijasi tai kumppanisi tai ehdota vaikka omaa yritystäsi 30.9. mennessä ja osallistu arvontaan! Lue lisää >
-
HUS: HUS-Kuvantaminen palkittiin toistamiseen asiakaskokemuksen johtamisesta
29.08.2016
CXPA Finland julkisti vuosittaisen Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa 2016 -selvityksen tulokset. HUS-Kuvantaminen sijoittui jaetulle kolmannella sijalle Carunan ja Elisan kanssa. Ensimmäiselle sijalle sijoittui TeliaSonera ja toiselle sijalle SOK. HUS:n lehdistötiedotteeseen >
-
CXPA Finland: TeliaSonera ensimmäisenä suomalaisyrityksenä asiakaskokemuksen johtamisessa visionääritasolle
17.08.2016
Suomen ensimmäisen visionääriyrityksen ohella merkittävin muutos on tapahtunut keskimmäisten kypsyystasojen välillä: lähes kolmannes vastaajayrityksistä nousee toiseksi ylimmälle kypsyystasolle. Tulokset osoittavat, että asiakkuuskokemusten johtamista kokonaisuutena voi kuitenkin vielä selvästi kehittää. Siirry tiedotteeseen >
-
M&M: Enää 63 % yrityksistä uskoo tarjoavansa ylivertaisia asiakaskokemuksia
17.08.2016
Suomalaisyritysten usko onnistumisiinsa asiakkaidensa kohtaamisessa on edelleen vahva, mutta vastaajien itsevarmuus onnistumisistaan asiakaskohtaamisissa on heikentynyt. Enää 63 prosenttia uskoo tarjoavansa ylivertaisia asiakaskokemuksia, paljastaa CXPA Finlandin selvitys. Selvityksen mukaan 95 prosentilla yrityksistä on tavoitteena erottautua kilpailijoista asiakkuuskokemuksia kehittämällä. Lähes kolmannes tavoittelee toimialat ylittävää edelläkävijyyttä. Markkinointi&Mainonta artikkeliin >
-
Caruna: Caruna palkittiin CXPA Finlandin Asiakaskokemusten johtaminen Suomessa – tutkimuksessa
17.08.2016
Caruna ylsi selvityksessä kolmannelle sijalle sekä oli myös tämän vuoden paras nousija. ”Olemme osallistuneet tutkimukseen nyt toista kertaa. Tutkimus antaa hyvän kuvan asiakaskokemuksen johtamisen tasosta Suomessa sekä antaa tietoa siitä, millä tasolla olemme muihin suomalaisiin suuriin ja keskisuuriin yrityksiin verrattuna", sanoo Carunan asiakkuusjohtaja Katriina Kalavainen. Carunan lehdistötiedotteeseen >
-
Osallistu leikkimieliseen kesäkisaan
19.07.2016
Vastaa 31.8. mennessä ja voita bisneskirja! Osallistuminen on lapsellisen helppoa:
1) Rakenna oma bisnesongelmasi Legoista ja ota siitä kuva.
2) Tweettaa kuvasi Twitterissä #tosileikki ja osoita se käyttäjälle @sirteace
Parhaiden vastausten kesken arvomme kirjan "Building Better Business Using the Lego(R) Serious Play(R) Method." Lue lisää www.tosileikki.fi. Katso ohjevideo > -
CXPA:n kansainvälinen asiantuntijaraati palkitsi Sirte Pihlajan CX-elämäntyöstä ensimmäisenä europpalaisena
08.04.2016
CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja on saanut tunnustuksen asiakaskokemusten johtamiseen liittyvästä monivuotisesta työstään osaamisen edistämiseksi Suomessa ja maailmalla. Lue lisää >
2015
-
Vajaa kymmenes yritysten hallituksista seuraa päätösten vaikutusta asiakaskokemuksiin
13.10.2015
Tuoreen selvityksen mukaan vain vajaa viidennes hallitustyöskentelyyn osallistuvista tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutokset etukäteen ja osaa kääntää ne kilpailueduiksi. Joka neljännelle muutokset tulevat yllätyksinä. Suomalaisyritykset ovat kokonaisuutena pahasti jäljessä asiakasymmärryksen liiketoiminnallisessa ja kaupallisessa hyödyntämisessä. Lue lisää >
-
CX Day Juhlajulkaisu
07.10.2015
Missasitko CX päivän? Ei hätää, materiaalit ja videot tapahtumastamme ovat pian kaikkien kiinnostuneiden saatavilla. Seuraa sähköpostiasi tai käy tilaamassa uutiskirjeemme, jos et ole sitä jo tehnyt. Odotellessasi käy lukemassa tuhti teemanumeromme! CX Day Juhlajulkaisu >
-
Suomen Parhaasta asiakasteosta vastaa Santanderin Ambassadors -ryhmä
06.10.2015
Santanderin Ambassadors -ryhmä palkittiin Suomen parhaana asiakastekona Customer Experience –päivässä tiistaina 6.10. CXPA Finland palkitsi myös asiakkuuskokemusten johtamisen tilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen menestyjäyritykset: ensimmäisen sijan jakaneet Finnairin ja Telia Soneran sekä kolmanneksi sijoittuneen HUS Kuvantamisen. Lue lisää >
-
M&M: Suomen parhaan asiakasteon takana on Santander – ”Toiminta on käynnistynyt hienosti”
06.10.2015
Asiakaskokemusten johtamisen järjestö CXPA Finland valitsi Suomen parhaaksi asiakasteoksi Santanderin Ambassadors-ryhmän. Santander-pankin valitsi voittajaksi asiakaskokemusten johtamisen järjestö CXPA Finland. Eri osastojen työntekijöistä koostuvan Ambassadors-ryhmän tavoitteena on muuttaa organisaation ajattelutapa tuotelähtöisestä ajattelusta asiakkuuskokemusajatteluun. Markkinointi&Mainonta artikkeliin >
-
Ehdota Suomen Paras Asiakasteko 2015
18.09.2015
CXPA Finland haluaa muistaa Suomen Paras Asiakasteko -palkinnolla niitä ihmisiä, jotka vaikuttavat osaltaan mieleenpainuvien asiakkuuskokemusten syntymiseen arjen keskellä. Tunnustuksen valinnasta päättää CXPA Finland ja sen yhteistyökumppaneista koostuva asiantuntijaraati. Parhaat ehdotukset julkistetaan vuosittain osana Customer Experience Day -tapahtumaa. Suomen parhaat asiakasteot >
-
Asiakasajattelua yritysten hallituksissa luotaava selvitys käyntiin
13.08.2015
CXPA Finland osallistuu yhteistyökumppanina asiakkaan asemaa hallitustyöskentelyssä selvittävään hankkeeseen ja järjestää mm. koulutustapahtumasarjan teeman ympäriltä. Customer Advocates on Board -projektin tavoitteena on synnyttää keskustelua asiakasajattelusta yrityksissä, yritysten hallituksissa ja julkisesti. Lue lisää >
-
Talouselämä: Suomalaisyritysten luulot korkealla: Näin moni tarjoaa omasta mielestään parempia kokemuksia asiakkailleen kuin kilpailijansa
11.06.2015
Suomalaisyrityksillä uskovat vahvasti tarjoavansa onnistuneita kokemuksia asiakkailleen. Yhteensä 83 prosenttia vastanneista yrityksestä kokee oman yrityksensä asiakkuuskokemusten olevan paremmat kuin muilla alansa toimijoilla tai jopa ylitse toimialojen. Selvityksen mukaan suomalaisyritykset ovat alkaneet kuunnella asiakkaitaan tarkemmin. Jo kolme neljännestä vastaajasta on käynnistänyt hankkeen, jolla mitataan asiakkaiden kokemuksia. Taloselämän artikkeliin >
-
Suomen parhaat asiakkuuskokemusjohtajat: Finnair ja TeliaSonera
10.06.2015
Tuleva vuosi on asiakkuuskokemusten prosessien/ asiakaskohtaamisten kehittämisen, asiakaskohtaamisten mittaamisen ja seurannan sekä asiakaskeskeisen yrityskulttuurin vahvistamisen aikaa. Asiakkuuskokemusten kehittämistyön yleisin este on selkeän strategian puuttuminen. Työkalujen käyttö systemaattiseen asiakkuuskokemusten kehittämiseen on kasvanut huomattavasti. Siirry tiedotteeseen >
-
Onko asiakas hallitustyöskentelyn keskiössä?
10.06.2015
CXPA Finland on mukana yhteistyökumppanina Customer Advocates on Board -projektin selvityksessä, joka kartoittaa yritysten hallitustyöskentelyä asiakasajattelun näkökulmasta. Tavoitteena on edistää suomalaista elinkeinoelämää kohti syvällisempää asiakasajattelua ja määrätietoista asiakasymmärryksen hyödyntämistä. Lue lisää >
-
AppleWatch ei pelota entisiä nokialaisia
08.05.2015
Suomessa on maailman eniten terveysalan it-yrityksiä asukasta kohden. Viime vuonna tehdyn kartoituksen mukaan jäämme terveysalan it-yritysten määrässä jälkeen vain Yhdysvalloille. Yksi selitys on Nokia ja siellä tehty tutkimustyö. Nokiataustaiset PulseOn ja Wellmo kertoivat ratkaisuistaan CXPA Finlandin, MoMon ja Sanomien yhteisessä tapahtumassa. Siirry IT-viikkoon >
-
Suomi teollisen internetin kärkimaaksi
07.05.2015
Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisö CXPA Finland ja mobiilialan asiantuntijoiden verkosto MobileMonday kannustavat suomalaisyrityksiä mukaan teolliseen internetiin. Tavoitteena on saada Suomi kiihdytettyä kansainväliseen kasvuvauhtiin. Lue lisää >
-
Mobile first -ajattelu nähdään tärkeänä
24.03.2015
Sivustoista on opittu tekemään responsiivisia, mutta ensisijaista mobiilikäyttöä ei huomioida sen laajemmin. Jopa 71 %vastaajista suosisi Mobile First -ajattelua. Lähes puolessa organisaatioista on vielä paljon kehitettävää mobiilipuolella. Tiedot perustuvat mobiililiketoiminnan tilaa suomalaisyrityksissä koskeviin haastatteluihin, jotka teimme maaliskuun tilaisuudessamme. Tutustu tuloksiin >
-
CXPA Finland ja MobileMonday kasvattavat bisneskriittistä mobiiliosaamista Suomessa
29.01.2015
CXPA Finland ja MobileMonday saattavat yhteen asiakkuuskokemusten kehittäjät ja mobiiliosaajat, jotta suomalaisyritysten mobiililiiketoiminta saadaan kiihdytettyä kansainväliseen kasvuvauhtiin. Lue lisää >
-
CCXP-sertifikaatin pääsee suorittamaan maaliskuussa Soveltolla
29.01.2015
Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaiset voivat nyt suorittaa osaamisestaan näyttötutkinnon Suomessa. CXPA:n kumppaneina Suomessa toimivat Shirute ja Sovelto. Shirute vastaa sertifiointiin valmistavien valmennusten järjestämisestä ja Sovelto sertifiointitestauksesta. Sertifiointi suorittamaan haetaan CCXP.org sivustolla ja testiaika varataan netissä. Sertifiointi onnistuu maaliskuusta alkaen Soveltolla Helsingissä. Lue lisää >
2014
-
M&M: ”Ainutlaatuinen maailmassa” – Kutsuplus on vuoden paras asiakasteko
08.10.2014
HSL:n Kutsuplus palkittiin Suomen parhaana asiakastekona. Raati valitsi Kutsuplus-joukkoliikennepalvelun voittajaksi yksimielisesti. ”Kysyntäohjautuva Kutsuplus on ainutlaatuinen maailmassa ja vaatinut näin poikkeuksellisen vahvaa visiota, ymmärrystä asiakkuuskokemuksesta ja asiakkaiden käyttäytymisestä", raadin puheenjohtaja, CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja sanoo. Markkinointi&Mainonta artikkeliin >
-
Vuoden parhaaksi asiakasteoksi valittiin HSL:n Kutsuplus
07.10.2014
CXPA Finland palkitsi HSL:n Kutsuplussan Suomen parhaana asiakastekona. Asiakkuuskokemusten johtamisen tilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen menestyjäyritykset olivat tänä vuonna DNA, TeliaSonera ja Microsoft. CX Dayn juhlagaalan pääpuhuja, Delivering Happiness –organisaation Carlos Piera Serra avasi onnellisuuden merkitystä tuloksekkaan yrityksen takana. Lue lisää >
-
CXPA Finland ja Mobile Monday sopivat tapahtumayhteistyöstä
07.10.2014
CXPA Finland ja Mobile Monday ovat sopineet yhteistyöstä, jolla ne yhdistävät osaamistaan tarjotakseen yhä parempia sisältöjä yleisöilleen. Asiakkuuskokemusten johtamisen CCXP–tutkinnon voi pian suorittaa myös Helsingissä. CXPA:n kumppaneina toimivat Shirute ja Sovelto. Shirute vastaa sertifiointiin valmistavien valmennusten järjestämisestä ja Sovelto sertifiointitestauksesta. Lue lisää >
-
M&M: Ketkä panostavat asiakkuuskokemusten johtamiseen? Teleoperaattorit jyräsivät
11.06.2014
Teleoperaattori DNA Welho pärjäsi parhaiten CXPA Finlandin ja Shiruten vertailussa, jossa selvitetään suomalaisyritysten asiakkuuskokemusten johtamisen nykytilaa. Toiseksi parhaiten sijoittui DNA Welhon kilpailija TeliaSonera. Kolmanneksi ylsi Microsoft. Tutkimustuloksista selviää, että mittareiden käyttö on suomalaisyrityksissä lisääntynyt eli kehitystyölle haetaan nyt myös selkeitä, mitattavia tuloksia. Markkinointi&Mainonta artikkeliin >
-
Teleoperaattorit jyräsivät asiakkuuskokemusten johtamista selvittävässä tutkimuksessa
10.06.2014
Suomalaisyrityksillä on aiempaa realistisempi käsitys tarjoamistaan asiakkuuskokemuksista, ja niiden tavoitteet ovat viimevuotista korkeammalla. Osaamista ja työkaluja kuitenkin puuttuu edelleen. Uusien asiakkuuskokemuksen johtamisen mittareiden käyttö on lisääntynyt eli kehitystyölle haetaan nyt myös selkeitä, mitattavia tuloksia. Lue lisää >
-
Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisille oma kansainvälinen tutkinto
08.04.2014
Certified Customer Experience Professional (CCXP) on tutkinto, jonka suorittamalla on mahdollista todentaa työnantajille oma osaaminen asiakkuuskokemusten johtamisen eri osa-alueilla. Alalla ei tähän mennessä ole ollut formaalia koulutusta tai kansainvälistä sertifiointijärjestelmää. Lue lisää >
2013
-
Kansainvälisessä asiakkuuskokemusten päivässä juhlittiin suomalaisia arjen asiakastekojen sankareita
01.10.2013
Suomalaiset suuryritykset ja brändit ovat ottaneet asiakkuuskokemuksen strategiaansa, mutta jalkautus on vielä kesken. Suomen paras yritys asiakkuuskokemuksien johtamisessa on Microsoft. Suomen Parhaana Asiakastekona palkittiin Fazerin kumppanuuspäällikkö Liisa Eerola tiimeineen. Lue lisää >
-
Kansainvälinen asiakkuuskokemusten päivä Yle Puheen Iltapäivässä
01.10.2013
Yle Puhe haastatteli CXPA Finlandin toiminnanjohtajaa, Sirte Pihlajaa, järjestöstä, kansainvälisestä Customer Experience -juhlapäivästä ja asiakkuuskokemusten johtamisesta yleisesti. Kuuntele haastattelu >
-
M&M: Microsoft ja Nokia ylsivät kärkisijoille asiakaspalvelun kehittämistä mittaavassa selvityksessä
14.06.2013
Suomalaiset suuryritykset ja brändit ovat ottaneet asiakkuuskokemuksen strategiaansa, mutta parantamisen varaa on vielä, selviää Shirute Oy:n selvityksestä. Selvityksessä kartoitettiin asiakkuuskokemusten johtamista Suomessa. Ensimmäiseksi kypsyystason yleispistemäärän perusteella sijoittuu Microsoft ja toiseksi Nokia. Kolmannen sijan jakaa kaikkiaan viisi yritystä: Flybe Finland, HOK-Elanto, Neste Oil, Rautakesko ja Valio. Markkinointi&Mainonta artikkeliin >
-
Parhaat asiakkuuskokemusten johtajat selvillä
13.05.2013
Suomalaisyrityksissä on havahduttu asiakkuuskokemuksen strategiseen merkitykseen myynnin lisäämisessä. Nyt panostetaan asiakkuuskokemusten ymmärryksen laajentamiseen yritysten sisällä. On aika erottua kilpailijoista - ja alkaa tehdä tulosta! Lue lisää >