Asiakaslähtöisyys VR Groupin palvelukehityksen ytimessä

VR:n myynnin ja asiakaskokemuksen johtaja Salla Ketola avasi tilaisuuden. CXPA Finlandin toiminnanjohtaja ja Shiruten toimitusjohtaja, Sirte Pihlaja kävi läpi CXPA Finlandin toimintakauden sisältöä ja tulevia tapahtumia, näistä seuraava on CX Masterclass toukokuussa. Lisäksi tämän vuoden aikana järjestetään tuttuun tapaan myös kesäjuhlat ja CX Day. Asiakkuuskokemusten johtamisselvitys tehdään nyt seitsemättä kertaa.

VR:n suunnittelujohtaja Juho Hannukainen valotti yleisölle, miten aikataulusuunnittelua tehdään asiakaslähtöisesti. Haasteena ovat asiakkailta tulevat miljoonat toiveet ja tarpeet. Tavallisilta junamatkustajilta puuttuu usein tieto siitä, ettei VR voi vaikuttaa liikenteen järjestelyissä kaikkeen.

Design on Agileen kantapää

Digitaaliseen palvelusuunnitteluun – ja sen sudenkuoppiin – pääsimme kurkistamaan VR:n UX Lead Panu Korhosen johdolla.

Korhonen totesi ”designin olevan agileen kantapää”. Eri tiimit työskentelevät usein omissa leireissään. Yhteinen asioiden konkretisointi ja visualisointi on kuitenkin oleellista tehokkaassa tuotesuunnitteluprosessissa. Tuotosten testaamisen loppukäyttäjillä tulee olla jatkuvaa.

Ryhmäkeskustelua fasilitoidusti ja vapaamuotoisesti

Fasilitoidut ryhmäkeskustelut VR:n ja Elisan edustajien johdolla tarjosivat oivan mahdollisuuden verkostoitumiseen ja asiakkuuden pohdintaan oman mielenkiinnon mukaan.

Ilta jatkui iloisen verkostoitumisen merkeissä. Kaikille suuri kiitos hyvistä keskusteluista – jatketaan niitä Facebook-sivuillamme ja toukokuussa CX Masterclassissa!