Vuoden paras asiakasteko Nordic Business Forumin Salla Sepälle

Asiakkuuskokemuksen ammattilaiset ehdottivat parhaaksi asiakasteoksi tänä vuonna Nordic Business Forumin Head of Customer Experience Salla Seppää, jonka CXPA Finlandin ja Finnairin asiantuntijaraati valitsi yksimielisesti voittajaksi. 

“Nordic Business Forum on vuodesta toiseen tuottanut mahtavia asiakaskokemuksia kävijöilleen. Se puhuttaa vieraitaan päiväkausia itse tilaisuuden jälkeen ja toimii mittapuuna mille tahansa Suomessa ja mailmalla järjestettävälle business-tapahtumalle. NBF on aina onnistunut löytämään kiinnostavia puhujia ja tehnyt esiintyjävalinnoillaan tapahtumasta maailmanluokan viihdettä sekä mainion verkostoitumistilaisuuden. Vuodesta toiseen järjestäjät jaksavat yllättää positiivisesti myös pienissä teoissa, jotka helpottavat yleisön päivää ja parantavat osallistujakokemusta. Tarvittaessa nuoret opiskelija-avustajat antavat vierailijalle vaikka takin päältään”, perustelee raadin puheenjohtaja, CXPA Finlandin toimitusjohtaja ja asiakkuuskokemuksen suunnittelutoimisto Shiruten toimistusjohtaja Sirte Pihlaja. 

“Vuosittaisessa yritysjohtajien tapahtumassa on lähes 10 000 vaativaa vierasta, joille halutaan tuottaa erinomainen asiakaskokemus kahden seminaaripäivän aikana, mutta myös niiden ulkopuolella. Ei ole helppoa ylittää odotuksia vuodesta toiseen varsinkaan, kun palautteet ovat olleet erinomaisia. Sallan vastuulla on koko asiakaskokemus aina ilmoittautumisesta alkaen tapahtumapäivän jokaiseen asiakaskohtaamiseen ja kokemukseen. Salla kouluttaa ja motivoi koko tiimin ja opiskelijat, jotka koulutetaan omien tiimiensä esimiehiksi.

Nordic Business Forum myy poikkeuksellisen paljon lippuja olemassa oleville asiakkaille seuraavan vuoden tapahtumaan. Erinomainen asiakaskokemus selittää asiakkaiden luottamusta konseptiin. Useat asiakkaat toteavatkin pysyvänsä asiakkaina, koska kokemus on niin loistava vuodesta toiseen.

Asiakkaat luovat myös paljon positiivista julkisuutta kokemuksistaan – sadat tweetit kehuvat NBF:n asiakaskokemusta. Esimerkkejä on takkien nappien ompelusta rikkoutuneiden kenkien korjauksiin sekä kylmissään salissa oleville huopien toimittamisesta aina henkilökohtaiseen huomiointiin Twitter -viestien perusteella (mm. akun loppuminen ja vara-akun toimittaminen)”, todetaan Suomen parhaaksi asiakasteoksi valitun ehdotuksen perusteluissa.

Kunniamaininta kolmelle asiakkuuskokemuksen ammattilaiselle

Kunniamaininnan sai tänä vuonna museonjohtaja Kai Kartio Amos Rexilta. Hän on luonut asiakaslähtöisen museon sekä elegantin ja viihtyisän ulkotilan Helsingin ydinkeskustaan. ”Asiakaskokemus oli koko ajan mielessä Amos Rexin suunnittelussa ja valmistelussa”, Kartio kertoo.

Amos Rexin lisäksi kunniamaininnan saivat myös K-Supermarket Pohjois-Haagan kauppias, Marika Lindfors, “Olimme erittäin yllättyneitä ja kiitollisia tällaisesta kunniamaininnasta. Olemme täällä asiakkaitamme varten ja teemme tätä työtä täydellä sydämellä. Olemme ilmeisesti onnistuneet tässä asiassa ja kiitos lämmittää erityisesti itseäni ja koko henkilökuntaa.” Lindfors sai Suomen paras asiakasteko kunniamaininnan asiakastoiveen toteuttamisesta helteisen kesäyön vietosta viileässä kaupassa 100 asiakkaalle.

Taukoliikuntasovellus Cuckoo Workoutin toimitusjohtaja Veera Lehmonen työntekijäkokemuksesta sekä yrityskulttuurin muokkaamisesta liikuntapositiivisemmaksi.  Lehmonen otti vastaan ylpeydellä ja kiitollisena kunniamaininnan “Olemme koko tiimi iloisia ja otettuja tästä kunniamaininnasta. Meillä asiakkaat ovat aina keskiössä ja teemme jokainen kaikkemme asiakkaidemme parhaaksi. Paras palkkio tuleekin onnistuneesta asiakaskokemuksesta ja tämän vuoksi saamme olla erittäin kiitollisia maininnasta!”

Suomen paras asiakasteko -palkinto myönnetään suomalaisyrityksen tai organisaation vaikuttajalle, joka on auttanut erityisesti unohtumattomien asiakkuuskokemusten aikaansaamisessa erilaisissa asiakaskohtaamisissa. Ehdokkaana voi olla asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilainen tai tiimi yrityksen sisällä tai ulkopuolinen asiantuntija, roolin ja organisaatiohierarkiaan katsomatta.

 – – –

Kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää (http://www.cxday.org) vietettiin tänä vuonna kuudetta kertaa. Juhlapäivänä halutaan tuoda esille yrityksiä, yhteisöjä ja työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen. Tapahtumassa asiakkuuskokemuksen ammattilaiset kokoontuivat kuulemaan maailman ja Suomen kärkinimien näkemyksiä asiakkuuskokemusten kehittämisestä. Juhlagaalan teemana oli ‘Vastuullisuus ja eettinen ostokäyttäytyminen’.

 

Kiinnostuitko?

Lue Suomen Paras Asiakasteko 2018 -palkinnon ja -kunniamainintojen perustelut
Lue lisää Suomen Paras Asiakasteko -palkinnosta
Kaikki julkaisuvapaat esitykset ovat ladattavissa verkosta (3.10. alkaen)
Lue lisää tämänvuotisen Asuakkuuskokemusten johtaminen Suomessa –selvityksen tuloksista johtopäätöksineen sekä tiedotteemme aiheesta
Tutustu CXPA-järjestöön

 

Lisätietoja: Toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja, puh. (050) 5700 190.

CXPA Finland (CXPA.fi) on kansainvälisen Customer Experience Professionals Associationin (CXPA) paikallisjärjestö Suomessa. Toimimme asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisönä. Tavoitteenamme on saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia ja kasvattamaan menestystään. Järjestämme teemaan liittyen säännöllisesti mielenkiintoisia tapahtumia ja yritysyhteistyötä. Toimintamme perustuu vapaaehtoistyöhön ja yrityslahjoituksiin.

Customer Experience Professionals Association (CXPA.org) on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon kattojärjestö kaikille asiakkuuskokemusten johtamisesta ja kehittämisestä kiinnostuneille. Kyseessä on suomalaislähtöistä Mobile Mondayta vastaava yhteisö, jonka toiminta on levinnyt laajalti eri puolille maailmaa. Tällä hetkellä jäseniä on yhteensä yli 4 400 kpl 80 yrityksestä yli 70 eri maassa, eniten Yhdysvalloissa ja Iso-Britanniassa (https://www.cxpa.org/network/our-members-link). CXPA:n perustajat ovat Bruce Temkin, entinen Forresterin Customer Experience –osaamisalueen johtaja sekä Jeanne Bliss, asiakkuuskokemusten johtamisen veteraanikonsultti. Toiminnasta paikallistasolla vastaavat CXPA:n aktiiviset jäsenet.